Zapowiedzi

AMERYKA POŁUDNIOWA – PATAGONIA

Ameryka PoŁudniowa Patagonia

Start wyprawy: 2017/12/02 – Koniec wyprawy: 2017/12/16

Amerykę Południową możemy zwiedzać na wiele sposobów a ze względu na rozległość terenu każdy wyprawę należy podzielić na części/etapy. Na grudzień 2017 proponujemy Państwu wyprawę do południowej części kontynentu tak aby dotrzeć i zobaczyć lodowce oraz parki Narodowe Patagonii. Mając doświadczenia związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem Wyprawy Ruta 40 postanowiliśmy odwiedzić także miejsca do których wtedy nie dotarliśmy czyli pozostałe obszary wysokich Andów oraz południowego Chile. Nasza wyprawa będzie trwała dwa tygodnie. Zaczniemy ją w Buenos Aires, Mieście Aniołów skąd udamy się na południe w kierunku Punta Arenas. Zaczniemy od odwiedzenia Parku Narodowego Torres del Paine, następnie Perito Moreno a później przemieścimy się na Zeimię Ognistą do Ushuaia. Stamtąd z powrotem do Perito Moreno i tam zakończymy Wyprawę. Dla chętnych będzie możliwość dodatkowego rejsu dokoła przylądka Horn oraz kanałami i fiordami Ziemi Ognistej. Noclegi w w hotelikach.
Plan wyjazdu:
02.12.2017 – wylot z Polski
03.12.2017 – Przylatujemy od Santiago de Chile przed południem, meldujemy się w hotelu i idziemy na zwiedzanie miasta. Nocleg w hotelu
04.12.2017 – rano zwiedzamy miasto, po południu przelatujemy do Punta Arenas, po spacerze po mieście, nocleg w hotelu.
05.12.2017 – Rano pobieramy busa i zwiedzamy okolice Punta Arenas. Zobaczymy kolonię pingwinów Magellana, cmentarz żeglarzy, wraki kliprów. Noc w Hotelu w Puerto Natales
06.12.2017 – Przejeżdżamy do Parku Narodowego Torres del Paine, po drodze zwiedzamy jaskinię Milodonta, oglądamy Park i jak zdążymy, pływamy łodzią po jeziorze Grey oglądając lodowiec Grey. Nocleg w hotelu w Torre
07.12.2017 – Przejazd do El Calafate w Argentynie Rutą 40, noc w hotelu
08.12.2017 – Odwiedzamy Park Narodowy Los Glaciers i oglądamy lodowiec Perito Moreno. Jeździmy sobie dokoła El Calafate oglądając przepiękne widoki. Noc w Hotelu w El Calafate.
09.12.2017 – Powrót do Punta Arenas, noc w hotelu
10.12.2017 – Dziś wjeżdżamy na Ziemię Ognistą, przekraczamy promem cieśninę Magellana i jeździmy dróżkami przez środek wyspy. Nocleg w Cerro Torre w hotelu
11.12.2017 – Dziś dojeżdżamy do Ushuaia. Zwiedzamy miasteczko, jeździmy kolejką wąskotorową (najdalej położona linia kolejowa na świecie), zwiedzamy bulwary
12.12.2017 – rano zwiedzamy miasto. Dla chętnych zamustrowanie na statek i rozpoczęcie rejsu dokoła półwyspu Horn oraz po patagońskich fjordach. Dla pozostałych wieczorny wylot do Buenos Aires.
13.12.2017 – zwiedzanie miasta (dzielnica la Boca, Avenido 9 de Julie), wieczorem idziemy na kolację do klubu z pokazami Tanga