Technika

Toyota Celica 4×4 – I i II etap prac

ETAP II – grudzień, styczeń 2010/2011
Porządek z zawieszeniem. Kontrola i wymiana wadliwych łożysk, zimeringów, podpór wału napędowego, uniboli zawieszenia, regeneracja przegubu kulowego przekładni kierowniczej oraz wymalowanie wszystkich zwrotnic i wahaczy. Potem regeneracja amortyzatorów Ohlins i pomontowanie wsystkiego do kupy. A zapomniałbym o hamulcach i dorobionych klockach hamulcowych z klocków o Jaguara, bo do zacisków Alcon znaleźliśmy jedynie klocki do jakichś modeli Formuły 1. I jeszcze ogranicznuki skrętu, które dorobiliśmy, żeby samochód nie tracił notorycznie osłon na przednich przegubach. Sezon 2011 zbliża się nieubłaganie. Jeśli szczęście dopisze kierowca Marek Zając będzie testował auto na pierwszej rundzie PPS4x4 w Choczewie.

ETAP I – listopad, grudzień 2010
W pierwszym etapie zrobiliśmy porządek z układem chłodzenia dodając drugą chłodnicę podłączoną równolegle do pierwszej. Ponadto zmniejszyliśmy intercooler tak, żeby nie przysłaniał więcej niż 1/2 powierzchni chłodnicy. Tylną komorę dachowego tunelu powietrza wykonaliśmy z blachy aluminiowej. Przy okazji prac w komorze silnika udało nam się poupinać wszystkie lużne kable i przewody. Natomiast na zewnętrznej chłodnicy zamontowaliśmy sportowe wentylatory o podwyższonej wydajności.

Przy projekcie pracował: Marcin Świca, Jacek Pograniczny i Michał Chabros