Technika

Mitsubishi Pajero L040

Mitsubishi Pajero L040; 2,6 benz; 1986 r.

Samochód przeszedł gruntowną przebudowę zarówno zewnętrzną jak i pod względem mechanicznym. W aucie wymieniona została skrzynia biegów na skrzynię od Mercedesa Kaczki, która to za pośrednictwem krótkiego wałka zdawczego napędzała reduktor z samochodu Robur. Wspomniany reduktor posiadał tzw PTO , które wykorzystane zostało w pojeździe do napędu wyciągarki mechanicznej pochodzącej z samochodu Star 66. Wyciągarka zamontowana została na wysokości tylnego mostu a lina przechodziła do przodu pojazdu za pośrednictwem rolek pośrednich. Przebudowie w Mitsubishi poddane zostały także osłony podwozia. Wykonaliśmy również bagażnik dachowy oraz zderzak przedni i tylny. Dzięki niewielkim przeróbkom blacharskim samochód poruszał się na kołach BF Goodrich 33X12,5X15 cali. Poza wyciągarka starowską używaną do wyciagania się do przodu z tyłu pojazdu zamontowana została wyciągarka elektryczna More 4×4 9500/12V . Ponadto w aucie zamontowane zostały: snorkel, halogeny przednie i tylne, cb radio i inne.

Przy projekcie pracowali: Adam Sas, Alan Roll, Krzysztof Bednarski