Technika

Toyota Land Cruiser J7 – uterenowiony klasyk

Toyota J7 to legenda aut terenowych. Dzisiaj nie da się już kupić takiego samochodu w salonie. Ostatni egzemplarz LJ70 zszedł z taśmy przeszło 18 lat temu i znalezienie w obecnych czasach tzw zdrowej sztuki jest bardzo trudne. Tymniemniej mieliśmy szczęście i trafił się nam a w zasadzie naszemu klientowi bardzo porządnie utrzymany samochód z oryginalnym przebiegiem 220 tyś km i z oryginalną klimatyzacją.
Pojazd pochodzi z 1991 roku i wyposażony został w silnik 2,4 drugiej generacji.
W samochodzie wykonaliśmy progi rurowe, tylny zderzak, przedni zderzak wraz z płytą pod wyciągarkę. Zamontowaliśmy w pojeżdzie wyciągarkę More4x4 15000 EVO z liną syntetyczną a także panel ledowy Ledhider. Do pochwy tylnego mostu powędrowała blokada dyferencjału ARB a pod maskę kompresor z możliwością pompowania kół. Ponadto zamontowaliśmy w Toyocie zestaw zawieszenia Trail Master wraz z amortyzatorem skrętu, cb radio, metromierz oraz odpowietrzenia mostów wyprowadzone pod maskę auta. Za zamontowanym na błotniku snorkelem udało nam się ukryć antenę cb, dla której zazwyczaj ciężko znaleść logiczne miejsce na pojeździe. Natomiast rejestrację przednią zamontowaliśmy na uchylnym zawiasie, dzięki czemu  można będzie mieć dobry wgląd w pracę wyciągarki i układanie się liny na bębnie.

Przy projekcie pracowali: Jacek Pograniczny i Grzegorz Detlafs