Wydarzenia

Zmota Sprint 2-3 kwietnia 22

Zmota Sprint to dwudniowe zawody terenowe polegające na jak najszybszym pokonaniu specjalnie przygotowanej pętli przeprawowej w wyznaczonym limicie czasowym oraz specjalnego odcinka „torfowego” pierwszego dnia wieczorem. Zawody Zmota Sprint wchodzą w skład cyklu jakim jest Towarzyska Liga Terenowa i odbędą się na żwirowni w Skarboszewie k/ Naruszewa oraz na terenach prywatnych w Szczytnie k/Płońska.Trasa jaką pokonują załogi liczy około 2 km. Znajdują się na niej zjazdy, podjazdy, rowy, mini trawersy, sekcje błotne, piaszczyste i wodne. Wszystkie przeszkody można a czasami trzeba pokonywać z użyciem wyciągarek. Odcinek torfowy, rozgrywany pierwszego dnia wieczorem to natomiast kwintesencja przeprawy- wymaga od załóg użycia całego arsenału technik i sprzętu off road aby pokonać go w jak najkrótszym czasie. Zmota Sprint nie jest zatem typowym wyścigiem typu H4 a raczej kompilacją szybkiej i inteligentnej przeprawy z wymagającymi partiami technicznymi podczas okrążeń na żwirowni. Do zabawy i rywalizacji zapraszamy załogi z klas Proto, Ekstremalnej, Turystycznej i Przygodowej pod warunkiem dysponowania co najmniej jedną wyciągarką. Po zakończeniu rywalizacji w terenie zapraszamy na skromny poczęstunek i mini integrację.

BAZA I HARMONOGRAM:
Zawody Zmota Sprint zostaną rozegrane 16-17 kwietnia 2021 na żwirowni w Skarboszewie k/ Naruszewa oraz na terenach prywatnych w Szczytnie (około 4km od bazy imprezy)

Dojazd z Warszawy na Bazę:
Wyjazd z Warszawy trasą szybkiego ruchu S7 na Gdańsk przez Łomianki, Czosnów, Nowy Dwór Mazowiecki, kierunek Płońsk. Na skrzyżowaniu ze światłami w PRZYBOROWICACH skręt z trasy w lewo. Kierunek NARUSZEWO. Po ok. 10 km wyjazd z lasu, wjazd do NARUSZEWA.
W NARUSZEWIE lekkim łukiem w dół na prawo w kierunku na SKARBOSZEWO, dalej prosto do skrzyżowania ze znakiem STOP. Na skrzyżowaniu w PRAWO ! i po około 150 metrach w LEWO kierunek KOZARZEWO przy sklepach. Dalej prosto asfaltem ok. 1,5 km aż do szutru – Na wprost baza zawodów- Firma usługowa Pokrycia Dachowe.
Na bazie możliwość ustawienia około 25 zestawów terenowych, zadaszenie i miejsca siedzące przy grillu i ognisku, prąd, siła, spawarka, woda. Odległość z bazy do miejca startu i mety wynosi 80 metrów! (-: a do wieczornego odcinka specjalnego około 4 km
link do mapy gogle:
https://www.google.pl/maps/@52.5261844,20.3297805,460m/data=!3m1!1e3
Współrzędne bazy:
AutoMapa: N 52′ 31” 36.98, E 20′ 19” 41.01
Garmin: N 52′ 31” 634, E 020′ 19” 734

Miejsca noclegowe w okolicy dla załóg, które zechcą przyjechać dzień wcześniej:
Szkockie Rancho *** – komfortowy pensjonat & spa w odległości około 2,5 km od bazy zawodów
www.szkockieranczo.pl

Harmonogram zawodów:
Dzień 1 (piątek)
16.00- odprawa i Badania Techniczne.
17.00 – przejazd na miejsce startu OS w „torfach”.
17.30-22.30 – Limit na pokonanie trasy OD w „torfach” – oddzielne trasy dla Proto, Ekstrem oraz dla Turystyk i Przygoda umożliwiające wyprzedzanie. Trasa w taśmach, pomiar czasu Startu i Mety.
23.00-02.00- powrót na bazę i integracja.

Dzień 2 (sobota)
10.00 – odprawa i zapoznanie piesze z trasą H4.
11.00-15.00 – Wyścig na trasie H4- oddzielne trasy dla Proto i Ekstrem oraz dla Turystyka i Przygody.
16.00- Catering.
16.30 – ogłoszenie wyników i zakończenie zawodów.

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW:
1. Impreza odbędzie się na zamkniętym torze długości 2,5 km i przewiduje jazdę okrężną przez 4 godziny dla klasy Turystycznej i Przygodowej i 4 godziny dla klasy Ekstremalnej oraz Proto. Ponadto pierwszego dnia zostanie rozegrany tzw. OS specjalny w „torfach” o długości około 700 metrów na prywatnym terenie.

2. Liczy się ilość pełnych okrążeń wraz ze wszystkimi przeszkodami zrobionych od czasu startu załogi w wyznaczonym limicie czasu. W przypadku przekroczenia limitu czasu, kolejne rozpoczęte okrążenie uznaje się za niebyłe. Za każde prawidłowo pokonane okrążenie od czasu załogi uzyskanego podczas pokonywania OS specjalnego w „torfach” odejmowane są 4 minuty. Wygrywa ta załoga, która uzyska najmniejszą czasową wartość netto (może być ujemna ! )

3. DOPUSZCZONE POJAZDY:
ważny dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC

prawo jazdy kierowcy
minimum pałąk bezpieczeństwa, lub twardy dach
pasy bezpieczeństwa
kaski (dla wszystkich klas!)
fotele z zagłówkami
aktualna gaśnica
lina holownicza
solidne zaczepy holownicze z przodu i z tyłu
taśma zabezpieczająca na drzewa
trwale zamocowany akumulator
trójkąt ostrzegawczy!!!
co najmniej jedna sprawna wyciągarka terenowa wraz z atestowaną liną.
4. PUNKTACJA:

obowiązuje wyłącznie jazda pomiędzy taśmami.
taśmy mają charakter informacyjny: białe wyznaczają trasę przejazdu, czerwone – miejsca tylko dla klasy Ekstremalnej i Proto, niebieskie – tylko dla klasy Turystycznej i Przygodowej.
zerwanie taśmy oznacza niezaliczenie okrążenia i konieczność rozpoczęcia pętli od nowa poprzez udanie się na odcinek awaryjny.
5. Podczas przejazdu przez odcinek łącznikowy (4 km droga na OS w „torfach” zawodów) obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h.
6. W przypadku krzyżowania się trasy pierwszeństwo przejazdu ma ZAWSZE pojazd nadjeżdżający z prawej strony !!
7. Na miejscu startu/mety zawodów załoga zobowiązana jest do zatrzymania pojazdu i odczytania sędziemu swojego numeru starowego celem wpisania czasu i zaliczenia kolejnego okrążenia.
8. W przypadku awarii, ugrzęźnięcia na trasie należy za pojazdem umieścić trójkąt ostrzegawczy i bezzwłocznie starać się umieścić pojazd za taśmami. W przypadku zablokowania trasy przez zdefektowany pojazd i braku możliwości ominięcia go w sposób bezpieczny nadjeżdżająca załoga ZOBOWIĄZANA jest do pomocy w usunięciu pojazdu poza taśmy. Gratyfikacją za taką postawę FAIR PLAY jest bonus w wysokości 10 minut ! odjętych od czasu przejazdu okrążenia, na którym taki fakt miał miejsce.
9. Dopuszczona jest pomoc ( holowanie ) pomiędzy załogami biorącymi udział w zawodach.
10. WYKLUCZENIA:

pozytywny wynik na zawartość środków odurzających w organizmach
któregokolwiek z członków załogi.
niestosowanie się do zaleceń organizatora lub sędziów na trasie zawodów.
11. PROTESTY,ODWOŁANIA,WYJAŚNIENIA I KARY
Protesty, odwołania mogą być składane tylko i wyłącznie w bazie zawodów po upływie wyznaczonego limitu czasu.
Czas jest mierzony za pomocą dwóch zsynchronizowanych zegarów elektronicznych umieszczonych w miejscu startu i mety do wglądu załóg.
Kary: NIEZAPIĘCIE PASÓW LUB KASKU przez któregokolwiek członka załogi (nie dotyczy pilota podczas pobytu poza autem) 15 minut
W sprawach spornych decydujący głos ma organizator.

12. KOLEJNOŚĆ STARTU
Kolejność startu wyznaczana jest poprzez datę wpłynięcia wpisowego na konto organizatora !

Zapraszamy wszystkich potencjalnych sponsorów imprezy do kontaktu w celu omówienia warunków sponsorskich.
Tel. kontaktowy: +48 509 570 840