Puchar Expedycji

 

PUCHAR EXPEDYCJI 2023
(Expedycja Kaszubia)

 

Puchar Expedycji 2023 to cykl czterech, jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony, o charakterze turystyczno-przeprawowym.

Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia, bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.

Rywalizacja rozgrywa sie w dwóch grupach: OFF-ROAD EXPEDITION

W grupie OFF-ROAD w każdej z rund mamy po 50 prób dla czterech klas: Adventure, Extrem, Zmota, Open. Ponadto na każdej z imprez przygotowywane są odcinki terenowe na czas z pieczątkami, opracowane i sędziowane przez naszych ekspertów: Remigiusz Moenert z firmy RemX, Marcin Wit z firmy Nord Land Garage, Przyjacieleoffroad – zespół sędziów rajdu MAGAM TROPHY oraz Robert „CBX” Staniulis. Na każdym z odcinków znajdziecie po 5 pieczątek oraz weźmiecie udział w odcinku specjalnym na czas. Pozostałe próby przygotuje dla Was nasza ekipa Expedycja.pl.

Uczestnicy z grupy EXPEDITION poruszają się dłuższą trasą niż grupa OFF-ROAD, ich zadaniem jest zdobycie 18 fotopunktów i pokonanie 15 prób terenowych z pieczątkami których stopień trudności będzie dostosowany do pojazdów ekspedycyjnych. Ponadto należy spodziewać się znacząco dłuższej trasy po malowniczych Kaszubach i Kociewiu oraz OS’u na czas.

W przypadku tzw. teamów czyli dwóch aut poruszających się wspólnie po trasie w ramach jednej klasy i razem zaliczających pieczątki, przyjmujemy zasadę, że jeżeli różnica w ilości zdobytych pieczątek jest większa niż trzy, wówczas wyniki z dwóch kart sumujemy i dzielimy przez dwa.

 


 

Terminy rund Pucharu Expedycji 2023:

 04 marzec, baza w Gniewie Hotel Na Wzgórzu

 15 kwiecień, baza w Muzeum Gryf Pomorski Dąbrówka koło Luzina

27 maj, baza na poligonie Militarni Gniewino w Lisewie koło Gniewina

09 wrzesień, baza w Muzeum Gryf Pomorski Dąbrówka koło Luzina (inne tereny niż w kwietniu)

 

Trasy:

 

04.03.2023 r – edycja 53 Expedycja Kaszubia – baza: Gniew Hotel Na Wzgórzu

Nadwiślańskie pejzaże będą towarzyszyć uczestnikom pierwszej rundy Pucharu Expedycji 2023. Trasa rozciąga się na sporym obszarze od okolic Pelplina przez Gniew, Opalenie aż do Nowego oraz wsi Barłożno na wschodzie. Kociewskie krajobrazy na długo zostają w pamięci a dodatkowo trasa obfituje w zabytki geologii, historii i architektury. Znajdziecie na tej edycji imprezy bardzo zróżnicowane próby terenowe rozstrzelone na długiej trasie. Nie zabraknie znanej z wcześniejszych edycji Zielonej Planety w okolicy Nowego czy Ślepego Wąwozu, a także nowej miejscówki w żwirowni. OS tym razem będzie żwirowy z odrobiną gliny wiec śliski. Nie zabraknie trawersów na dwóch odcinkach miedzy taśmami oraz swoistego labiryntu ze stemplami na Zielonej Planecie. Woda max 0,5 m.

 

15.04.2023r. – edycja 54 Expedycja Kaszubia – baza: Muzeum Gryf Dąbrówka koło Luzina

Trasa imprezy rozciąga się od okolic Luzina, poprzez Łebno , Strzepcz, wsie Osiek i Nawcz, aż do Bożego Pola. Okolice obfitują w duże kompleksy leśne, teren poryty jest licznymi wąwozami, a różnice w wysokości dochodzą do 100 m. Trasa zawiedzie was w malowniczą dolinę Łeby oraz na Wzgórza Paraszyna. To odludna okolica, kraina ryb łososiowatych i wspaniałe widoki. W próbach i na odcinkach miedzy taśmami napotkacie strome podjazdy, trawersy i przejazdy ciekami wodnymi. Nastawcie się na sporo jazdy technicznej oraz wymagające odcinki przygotowane przez ekspertów. Woda max 0,5 m. OS na czas o charakterze piaskowym ze sporymi nierównościami.

 

27.05.2023r. – Expedycja Kaszubia – edycja 55 baza: Poligon Militarni Gniewino w Lisewie

Trasa imprezy zlokalizowana jest na północy Kaszub miedzy Krokową, Choczewem oraz Wickiem. Okolica obfituje w stare dwory, krypty, pałacyki i domostwa, niektórzy nazywają ją Krainą Wiatraków. Brak gęstego zaludnienia tych okolic sprzyja wrażeniu wyobcowania choć wystarczy skręcić z trasy nieco na północ, żeby znaleźć się na bałtyckiej plaży. W okolicy wsi Zwartowo natraficie na odcinki przygotowane przez naszych ekspertów, a na nich dwa wąwozy oraz długi trawers. Nie zabraknie na tej edycji imprezy głębokich torfowisk marglowych oraz błotnistych źródlisk i mimo czerwcowej, letniej aury będzie gdzie przemoczyć buty. Woda max 0,5 m. Tym razem OS będzie miał charakter szybkiego Cross Country i być może odbędzie się wg krótkiego road booka.

 

09.09.2023r. – Expedycja Kaszubia – edycja 56 baza: Muzeum Gryf Dąbrówka koło Luzina

Mimo powtarzającej się bazy imprezy trasa i przeszkody są zupełnie inne niż w kwietniowej edycji. Na tej rundzie Pucharu znajdziecie prawdziwe kaszubskie wąwozy i sporo prób w meandrujących ciekach czasowych. Trasa zawiedzie was od okolic Luzina na południe, do wsi Lewino i dalej aż do granic Kaszubskiego Parku Narodowego oraz na wschód do okolic Szemudu. Spodziewajcie się błotnistych przejazdów, wykrzyży i trawersów, sporo jazdy technicznej choć nie jedna wyciągarka klęknie w tym terenie. Woda max 0,5 m. Grupa Expedition przemierzy dodatkowe kilometry, aż do okolic wsi Rozłazino by poruszając się malowniczym szlakiem wzdłuż granicy Kaszubskiego Parku Krajobrazowego skręcić na wschód i poprzez Donimierz i starą drogę pocztową skierować się z powrotem w pagórkowate tereny Luzina.

 


 

Podział na grupy:

 

EXPEDITION

(120 km trasy, 18 foto, 15 prób, OS)

1 – Expedition bez wyciągarki (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)

2 – Expedition z wyciągarką (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)

 

OFF-ROAD

(od 30 do 80 km trasy, 50 prób, 4-5 odcinki, OS)

1 – Adventure – (fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 37 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)

2 – Extrem – (fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 37 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)

3 – Zmota – (zmota bez wyciągarki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)

4 – Open – (zmota z wyciągarką, mechaniki, elektryki, hydrauliki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)

 


 

Wpisowe i zgłoszenia:

Zgłoszenia na każdą z imprez należy wysłać mailowo na adres: [email protected] najpóźniej na 7 dni przed imprezą. Należy podać personalia kierowcy, auto oraz planowaną klasę (klasa ostatecznie weryfikowana jest podczas imprezy przez sędziego).
W 2023 roku przyjmowane na imprezę są jedynie wcześniej zgłoszone załogi.
Wpisowe w wysokości 400 zł płatne w dniu imprezy podczas porannych formalności.

 


 

Plan gry (zbliżony dla każdej rundy):

8.00 – 9.00 – formalności w bazie imprezy, plombowanie kart drogowych
9.00 – 9.15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9.15 – 9.30 – start na trasę
Około 17.00 – rozpalamy ognisko w bazie rajdu
19.00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
19.30 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych

 


 

Informacje dodatkowe:

– NIE MA MOŻLIWOŚCI WYCINANIA JAKICHKOLWIEK DRZEW!!! (w zeszłym roku mieliśmy z tym problemy, nie róbmy sobie pod górkę)
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple dla grupy Offroad oznaczone są niebieską taśmą (workiem).
– stemple dla grupy Expediton oznaczone są żółtą taśmą (workiem)
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2023 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2023 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich czterech rundach 2023 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’ów. Jeżeli załogi nie zrobią OS u decyduje czas zdania karty z pieczątkami.
– zawodnicy w Grupie Off Road zobowiązani są do UŻYWANIA KASKÓW przez cały czas poruszania się w terenie pod karą wykluczenia!!!
– za wystartowanie w czterech edycjach załoga otrzynuję dodatkowe 10 punktów w punktacji pucharowej.

 


Punktacja pucharowa:

1. miejsce – 25 pkt
2. miejsce – 22 pkt
3. miejsce – 18 pkt
4. miejsce – 15pkt
5. miejsce – 12 pkt
6. miejsce – 10 pkt
7. miejsce – 8 pkt
8. miejsce – 6 pkt
9. miejsce – 4 pkt
10. miejsce – 2 pkt

 


 

Puchar Expedycji – Facebook

Toyota Land Cruiser J95 More4x4

 


 

Dział Pucharu Expedycji

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2021

 


 

Eksperci Off-Road:

 

RemX

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2020

 


 

Nord Land Garage

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2020

 


 

PrzyjacieleOffroadExpedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2022 Wstępna Informacja

 


 

Zabezpieczenie medyczne:

 

Off-Road Rescue Team

Puchar Expedycji 2021 Expedycja Kaszubia Edycja 45 (runda 2) 10.04.2021

 


 

Sponsorzy Pucharu Expedycji 2023:

 

Regulamin Puchar ExpedycjiMorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad

 


Regulamin Puchar Expedycji Quick-Fist – uchwyty gumowe

 


 

Regulamin Puchar Expedycji