Technika

Toyota Land Cruiser J120 – MoreCruiser

Regulamin Puchar Expedycji

Toyota Land Cruiser J120 Morecruiser

 

Toyota Land Cruiser J120 – MoreCruiser

 

Land Cruiser od wielu lat jest dominującą marką w segmencie samochodów terenowych. Toyota osiągnęła pozycję lidera głównie dzięki swojej niezawodności. Kolejne modele wypuszczane przez koncern dowodzą, że warto inwestować w tą markę.

MoreCruiser to wersja Land Cruisera wyposażonego w pełni w akcesoria More 4×4.

Nasze prace rozpoczęliśmy od przeglądu blacharskiego auta i po wypiaskowaniu, wypłukaniu i osuszeniu ramy i podwozia, zastosowaliśmy standardową procedurę w naszej firmie, czyli: Ikorol do wnętrza ramy, na łączenia blach i w profile, epoksydowy podkład z przemysłu okrętowego, Raptor na całe podwozie oraz Fluidole w profile i zakamarki.

Ze względu na liczne rysy na Toyocie (w końcu jeździ w terenie), całe auto pokryliśmy Raptorem w szarym kolorze, a listwy w czarnym, pasującym do zderzaków.

Zderzaki stalowe More 4×4 to nowość na rynku. Wykonane ze stali 6, 4 i 3 mm mają tą zaletę, że zastosowano w nich podpory bocznych krawędzi zderzaka. Daje to możliwość precyzyjnego ustawienia zderzaka względem nadwozia. W przednim zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 13000 X-Pro z liną syntetyczną.

Bagażnik dachowy More4x4 jest dedykowany do Toyoty Land Cruiser J120 i jego montaż jest niebywale prosty. Ukryte w bagażniku lampy są znakomicie chronione przed uszkodzeniami, a instalacja elektryczna ukryta została przed naszym wzrokiem wewnątrz profili bagażnika.

Progi stalowe dedykowane do tego pojazdu przeznaczone są do przyspawania do ramy. Powierzchnia przylegania podpory progu do ramy jest wysokości ramy, a najważniejszymi spawami są właśnie te krańcowe, górny i dolny, które zapewniają podporze progu przyleganie na całej wysokości ramy.

Osłony podwozia do Toyoty Land Cruiser J120 mającej pracować w terenie, muszą być solidne. Osłony More 4×4 wykonane są blachy o grubości 4mm. W przypadku Toyoty LC J120 są to: osłona mostu i silnika, osłona skrzyniosłona reduktora.

Snorkel do Toyoty Land Cruiser to układanka elementów, które trzeba właściwie poskładać. To jednak nie wystarcza i koniecznością jest uszczelnienie puszki filtra powietrza. Wszystkie łączenia kleimy na klej do szyb.

Przy okazji prac remontowo naprawczych zamontowaliśmy zawieszenie z liftem 2 cale Ironman oraz zadbaliśmy o wnętrze auta.

 

Przy projekcie pracowali: cała ekipa eXpedycja.pl

 


 

 


 
Zobacz nasze pozostałe realizacje:

Volkswagen Amarok V6 Rudy More 4x4


 

More4x4

Expedycja.pl

Regulamin Puchar Expedycji