Zapowiedzi

ALGIERIA – MARZEC 2018

Algieria Marzec 2018

Start wyprawy: 2018/03/10 – Koniec wyprawy: 2018/03/31

Algieria została zdobyta. W listopadzie 2016 odbył się nasz pierwszy wyjazd do tego kraju. Przetestowaliśmy uzyskiwanie wiz, przekraczanie granicy, poruszanie się po drogach i bezdrożach. Wróciliśmy cali i szczęśliwi a wyprawa została zaliczona do jednych z najfajniejszych jakie zorganizowaliśmy po Saharze. Powtórzyliśmy ten wyjazd w marcu i listopadzie 2017, tak samo bez żadnych problemów i kłopotów. Kraj ten jest pilnowany, na pustyni jest dużo wojska więc jest bezpiecznie a my będziemy jeździć korzystając z wszelkich możliwych kwitów i pozwoleń oraz zgodnie z zasadami na jakich tam się podróżuje. Koncepcje wyprawy są dwie, w zależności od aktualnej sytuacji. Spotykamy się w Genui, płyniemy do Tunisu, następnie jedziemy na przejście drogowe w Taleb Larbi a później:
1) pierwsza opcja – rejon In-Salah, Tamanrasset, płaskowyż Askerem i w góry Hoggar a powrót organizujemy przez Gardaję.
2) druga opcja – Touggurt, In Amenas, Park Narodowy Tassili, Tadrart i erg Admer w regionie Djanet a na końcu Gardaja. Ta trasa jest poprowadzona u styku granic Nigru i Libii.
Na koniec wracamy przez Tunezję do Genui. Wyboru trasy dokonamy do września bowiem w tej chwili otwarty dla turystyki jest tylko region Djanet, mówi się zaś, ze Tamanrasset będzie otwarty po nowym roku. Pożyjemy – zobaczymy, w każdym razie Algieria sama w sobie jest przepiękna i oba te rejony są warte zwiedzania. Połączyć ich w tak krótkim wyjeździe jest niestety nie sposób ze względu na odległości i czas spędzony na pustyni.
Wymagania:
Posiadanie przygotowanego samochodu z napędem 4×4, ekwipunku biwakowego i ciepłej odzieży.
Posiadanie wyposażenia terenowego w postaci lin, łopat i ew. najazdów.
Akceptacja dla noclegów w warunkach polowych, w oazach i na środku pustyni.