Technika

Czołgiem do lasu, czyli Mercedes Wilk – Mercedes G Wolf

 

Regulamin Puchar Expedycji

  
Automatycznie Zapisany Szkic
 
Czołgiem do lasu, czyli Mercedes Wilk – Mercedes G Wolf

 

Nikt nie odmówi Gelendzie solidności wykonania, czy trwałości konstrukcji. Nie to jest jej problemem. Nie słyszałem też, żeby przegniła rama. Owszem, Gelenda produkowana już od X lat , nie oprze się korozji mimo pancernego rodowodu i starsze egzemplarze potrafią rzygnąć błotem kierowcy prosto w twarz przez przepastną czeluść dziurawej podłogi, jednak korozja też nie jest głównym problemem tego Mercedesa, zwanego również Kamienicą.

Jest nim waga pojazdu. Waga ciągnąca auto w głąb bagna, zatapiająca je w grząskim podłożu i gdyby nie blokady, sprawiłaby, że Gelenda zasługiwałaby na miano Pomnika, nie samochodu terenowego.

Niemniej jednak Mercedes G Klasa to bardzo atrakcyjne auto terenowe i ma ogromną rzeszę zwolenników.

 

Niejednokrotnie uterenowiając auto, niestety zwiększamy jego wagę. To konieczność, przecież oczekujemy od pojazdu nowych opcji i funkcji, a to wiąże się z dodatkowym obciążeniem.

 

Zadanie jakie otrzymaliśmy od właściciela auta polegało na zwiększeniu bezpieczeństwa załogi oraz montażu wyciągarki i snorkela.

 

W aucie:

– wykonaliśmy zewnętrzną klatkę bezpieczeństwa wraz z jej wewnętrzną częścią, która posiada podpory pałąka głównego w kształcie litery V oraz tylne zastrzały. Taka konstrukcja w połączeniu z krzyżowymi zastrzałami części dachowej, sprawia, że konstrukcja klatki jest bezpieczna.

– wykonaliśmy przedni zderzak połączony z osłoną podwozia

– zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 12000 Econo

– zamontowaliśmy fotele kubełkowe i sportowe pasy bezpieczeństwa

– za pomocą uchwytów Quick Fist zamocowaliśmy siekierę i szpadel do podłogi bagażnika

– zainstalowaliśmy oświetlenie robocze na klatce

– wykonaliśmy snorkel, jednocześnie wykonując cały układ dolotowy powietrza o średnicy 70mm

– wykonaliśmy nowy układ wydechowy z rur o średnicy 65 mm

 

Przy projekcie pracowali: Jacek Dyba, Kamil Bruhn i reszta naszej ekipy

 


 

Pamiętaj żeby dobrze wybrać warsztat który serwisuje i tuninguje Twoje auto bo na rynku znajdziesz wiele garażowych warsztacików które nie zapewnią Ci odpowiedniej jakości świadczonych usług. W Naszej firmie większa część pracowników jest off-roadowcami i bierze aktywny udział w rajdach, porusza się samochodami terenowymi, ściga się, przeprawia lub jeździ na wyprawy. Nasze doświadczenie pozwala na fachową obsługę samochodów terenowych zgodnie z ich terenowym przeznaczeniem i zastosowaniem.