Zapowiedzi

Expedycja Kaszubia edycja 48 / Puchar Expedycji 2022 runda 1

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2022 Wstępna Informacja

 

Expedycja Kaszubia Edycja 48 / Puchar Expedycji 2022 Runda 1

 

Expedycja Kaszubia – edycja 48
Pierwsza runda Pucharu Expedycji 2022
19.03.2022

 

Informacja ogólna

Puchar Expedycji 2022 to cykl pięciu jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony o charakterze turystyczno-przeprawowym. Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia, bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.

W każdej z rund będziemy mieli po 30 prób dla czterech klas z grupy Off-road. Ponadto na każdej z imprez przygotowywane są odcinki terenowe z pieczątkami, opracowane i sędziowane przez naszych ekspertów. Remigiusz Moenert z firmy RemX, Marcin Wit z firmy Nord Land Garage, Paweł Potrzebowski z firmy Ewolucja4x4.pl, Przyjacieleoffroad – zespół sędziów rajdu MAGAM TROPHY, oraz Robert Cbx Staniulis. Na każdym z odcinków znajdziecie po 3-4 pieczątki. Pozostałe próby przygotuje dla was nasza ekipa Expedycja.pl. Os na czas przygotuje Marek z OFF ROAD TAXI.

Uczestnicy z grupy Expedition, poruszać się będą dłuższą trasą niż grupa Off-road, a ich zadaniem będzie zdobycie 10 fotopunktów oraz od 8 do 12 liter, które powiązane są z zagadkami miejscowej architektury i historii. Dodatkowo będą musieli przejść 10 prób terenowych z pieczątkami, których stopień trudności będzie dostosowany do pojazdów ekspedycyjnych. Ponadto należy spodziewać się znacząco dłuższej trasy po malowniczych Kaszubach i Kociewiu oraz wspomnianego OS’u na czas.

Trasa imprezy:

Znajdziecie na niej odcinek na czas w „Dziurlandii”, który tym razem nie będzie szybki ale za to krety. Kolejnym miejscem na trasie będzie odcinek „Trawersy” Przygotują go chłopaki z Przyjacieleoffroad i jak możecie się spodziewać będzie to odcinek bardzo techniczny. Obok wjedziecie w miejsce inne niż wszystkie. Nazywa się Ślepy Wąwóz i znajdziecie w nim kilka pieczątek, na które będziecie trafiać w miarę posuwania się w górę wąwozu. Powolnego posuwania się. W tym samym miejscu co Ślepy Wąwóz znajdziecie Piaskulę przygotowaną dla was przez naszego eksperta z Nord Land Garage. Teraz trochę trasy szutrówkami i po przejechaniu pod autostradą natkniecie się na błotnisty z ciekiem wodnym pośrodku teren na którym nasz ekspert z Ewolucja4x4 ułoży odcinek. Dalej roudbook zaprowadzi Was pod Nowe gdzie w starym wyrobisku Robert „CBX” przygotuje swój odcinek. 300 metrów dalej Remak z Remx bedzie miał do dyspozycji mały zagajnik po środku pól. Z daleka wygląda niewinnie. Natomiast z bliska, okazuję się bardzo wymagającym terenem pełnym mega wykrzyży.
Grupa Expedition poza atrakcjami związanymi ze zdobywaniem swoich pieczątek na terenach opisanych wyżej, ma jeszcze 10 punktów foto i 8-12 liter, które tym razem nie będą łatwe do zdobycia, jak to było poprzednimi razami. Spodziewajcie się podchwytliwości i przebiegłości organizatora a i rozwiązań może być kilka.
Zadania zadaniami, ale dla Expedition liczy się także trasa. Spodziewajcie się nadwiślańskich gliniastych klimatów po terenach obfitujących w spokojnie płynącą Wisłę. Dzięki uskokowi terenu na lewym brzegu tej rzeki mamy tu fantastyczne widoki a także miasta Gniew i Nowe korzystające z tej wyniosłości terenu. Przejedziecie też przez Alpy Tymawskie gdzie w XIII wielu mnichów uprawiało winorośl, zobaczycie z bliska dawną przeprawę kolejową przez Wisłę a w zasadzie filary po moście przeniesionym po wojnie do Torunia i zobaczycie jeszcze kilka malowniczych miejsc Kociewia
 
 

Podział na grupy:

 
EXPEDITION
(120 km trasy, 10 foto, 8-12 liter, 10 prób, OS)
1 – Expedition bez wyciągarki (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone)
2 – Expedition z wyciągarką (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone)
 
OFF-ROAD
(do 45 km trasy, 30 prób, 4 odcinki, OS)
1 – Adventure – (fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 37 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
2 – Extrem – (fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 37 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
3 – Zmota – (zmota bez wyciągarki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła dozwolone)
4 – Open – (zmota z wyciągarką, mechaniki, elektryki, hydrauliki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła dozwolone)

 

Wpisowe i zgłoszenia:

Zgłoszenia na każdą z imprez należy wysłać maliowo na adres: [email protected] najpóźniej na 7 dni przed imprezą.
Należy podać personalia kierowcy, auto oraz planowaną klasę (klasa ostatecznie weryfikowana jest podczas imprezy przez sędziego).
 
W 2022 roku przyjmowane na imprezę będą jedynie wcześniej zgłoszone załogi.
Wpisowe w wysokości 400 zł płatne w dniu imprezy podczas porannych formalności.
 
 

Plan gry:

8.00 – 9.00 – formalności w bazie imprezy, plombowanie kart drogowych
9.00 – 9.15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9.15 – 9.30 – start na trasę
Około 17.00 – rozpalamy ognisko w bazie rajdu
19.00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
19.15 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych
 
 

Baza imprezy:

Hotel Na Wzgórzu
Krasickiego 10, 83-140 Gniew
53°50’46.2″N 18°48’44.7″E
53.846176, 18.812402
 
 

Informacje dodatkowe:

– NIE MA MOŻLIWOŚCI WYCINANIA JAKICHKOLWIEK DRZEW!!! (w zeszłym roku mieliśmy z tym problemy, nie róbmy sobie pod górkę)
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple dla grupy Offroad oznaczone są niebieską taśmą
(workiem).
– stemple dla grupy Expediton oznaczone są żółtą taśmą (workiem)
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2022 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2022 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich pięciu rundach 2022 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’u. Jeżeli załogi nie zrobią OS u decyduje czas zdania karty z pieczątkami.

 


 

Puchar Expedycji – Facebook

Toyota Land Cruiser J95 More4x4

 


 

Dział Pucharu Expedycji

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2021

 


 

Eksperci Off-Road:

 

RemX

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2020

 


 

Nord Land Garage

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2020

 


 

Ewolucja4x4

Expedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2020

 


 

PrzyjacieleOffroadExpedycja Kaszubia Puchar Expedycji 2022 Wstępna Informacja

 


 

OFF ROAD TAXI

Puchar Expedycji 2021 Expedycja Kaszubia Edycja 45 (10.04.2021)

 


 

Zabezpieczenie medyczne:

 

Off-Road Rescue Team

Puchar Expedycji 2021 Expedycja Kaszubia Edycja 45 (runda 2) 10.04.2021

 


 

Sponsorzy Pucharu Expedycji 2022:

 

Regulamin Puchar ExpedycjiMorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad

 


Regulamin Puchar Expedycji Quick-Fist – uchwyty gumowe

 


 

Regulamin Puchar Expedycji