Expedycja Kaszubia – edycja 52
Piąta runda Pucharu Expedycji 2022 (finał)
22.10.2022
Informacja ogólna
Puchar Expedycji 2022 to cykl pięciu jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony o charakterze turystyczno-przeprawowym. Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia, bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.
Odcinki po taśmach dla grupy Off-road przygotowane i sędziowane będą przez naszych ekspertów:
Remigiusz Moenert z firmy RemX, Marcin Wit z firmy Nord Land Garage, Paweł Potrzebowski z firmy Ewolucja4x4.pl, Przyjacieleoffroad sędziowie legendarnego rajdu Magam Trophy, Robert „CBX”, OS na czas przygotuję Marek z OFF ROAD TAXI. Pozostałe próby przygotuje dla was nasza ekipa Expedycja.pl.
Na każdym odcinku znajdziecie po 3-4 pieczątki.
—
Trasa imprezy:
30 pieczątek zostanie rozmieszczonych na 5 odcinkach między taśmami i w kilku ciekawych miejscach jako wolno wiszące. To nie będzie łatwa runda tegorocznego Pucharu Expedycji. Bez pasów i taśm do asekuracji nie uda się wam zaliczyć wszystkich przeszkód. Przygotujcie się na trawersy i mega trawersy, torfowiska z trudnym podjazdem do pieczątek oraz piekielne wykrzyże. Będziecie musieli być czujni, by w niektórych miejscach odcinków specjalnych między taśmami nie zaliczyć front flipa albo back flipa.
Co innego grupy Expedition – trasa dla tej grupy ma około 100 km, jak zwykle i mimo ogólnej przejezdności posiada kilka ciekawych miejsc, które trzeba będzie pokonać. W trzech miejscach trasy traficie na stare, zapomniane drogi z koleinami po leśnym sprzęcie, a w jednym drogę zalaną wodą.
Proszę się nie martwić, wszystkie te miejsca są przejezdne i sprawdzone przez nas, jednak będą wymagały od was rozwagi i przemyślanego przejazdu.
Podział na grupy:
(120 km trasy, 12 foto, 8-12 liter, 10 prób, OS)
1 – Expedition bez wyciągarki (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
2 – Expedition z wyciągarką (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
(około 40 km trasy, 30 prób, 5 odcinków, OS)
1 – Adventure – (fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
2 – Extrem – (fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
3 – Zmota – (zmota bez wyciągarki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
4 – Open – (zmota z wyciągarką, mechaniki, elektryki, hydrauliki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
—
Wpisowe i zgłoszenia:
Plan gry:
07:30 – 9:00 – formalności w bazie imprezy, plombowanie kart drogowych
9:00 – 9:15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9:15 – 9:30 – start na trasę
około 17:00 rozpalamy ognisko
19:00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
19:15 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych
Baza imprezy:
Krabusin 2, 83-250 Krabusin koło Skarszew
GPS 54°05’44.8″N 18°25’45.8″E 54.095786, 18.429391
Informacje dodatkowe:
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple dla grupy Offroad oznaczone są niebieską taśmą (workiem).
– stemple dla grupy Expediton oznaczone są żółtą taśmą (workiem)
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2022 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2022 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich pięciu rundach 2022 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’u. Jeżeli załogi nie zrobią OS u decyduje czas zdania karty z pieczątkami.
– zawodnicy w Grupie Off Road zobowiązani są do UŻYWANIA KASKÓW przez cały czas poruszania się w terenie.
Puchar Expedycji – Facebook
Dział Pucharu Expedycji
Eksperci Off-Road:
Zabezpieczenie medyczne:
Sponsorzy Pucharu Expedycji 2022:
MorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad
Quick-Fist – uchwyty gumowe