Technika

Ford F150 + lift 4″

Etap II 12.12.2010

Kolejne modyfikacje F150tki dotyczyły zmiany zawieszenia na amortyzatory King z przodu i z tyłu auta. Most wyposażyliśmy w blokadę ARB a kompresor

More 4×4 podłączyliśmy do zbiornika i blokady. Wykonaliśmy też stalową osłonę przednią.

Etap I 15.02.2010

Przygotowywany przez nas egzemplarz pochodził z 2004 roku i posiadał silnik benzynowy V8 o pojemności 5,4. Modyfikacje tego auta obejmowały kilka tematów.
Pierwszym z nich był lift samochodu o ok 12cm, do wykonania którego wykorzystaliśmy zestaw podnoszący amerykańskiej firmy Rough Country, składający się z niezliczonej ilości dystansów, belek itp a także nowych zwrotnic . Zestaw ten wykorzystuje oryginalne sprężyny i resory pojazdu i nie zmienia prześwitu pod autem a jedynie poprawia kąty rampowe. Zwiększenie prześwitu natomiast możliwe było dzięki możliwości zastosowania większych kół, opony TOYO 35×12,5×18 ,felgi ze stopów lekkich KMC HD.
Drugim tematem, nad którym pracowaliśmy przy Fordzie był montaż wyciągarki More 4×4 16800/12V wraz z liną syntetyczną Viking 11 mm x 30 m. W Europie płyta montażowa do tego auta jest nieosiągalna stąd musieliśmy wykonać ją od podstaw a ze względu na znaczną szerokość pomiędzy miejscami mocowania płyty do ramy pojazdu zmuszeni byliśmy zastosować wzpocnienia płyty , tzw kratownicę na jej spodniej stronie. Oczywistym jest zastosowanie wyłącznika głównego wyciągarki, który tym razem znalazł się na zderzaku blisko wyciągarki. Tam też zamontowaliśmy oryginalne gniazdo pilota. Dzięki dużym gabarytom pojazdu udało się tak przeprowadzić montaż, że nie trzeba było wycinać żadnych elementów zderzaka natomiast oryginalny wlot powietrza służy do obserwowania nawijanej liny.
Z racji dużego, benzynowego silnika auto zostało wyposażone w instalację gazową i jak to często bywa Gazowcy nie przewidzieli tego, że jest to samochód terenowy i zamontowali pod podwoziem butlę z zaworem umieszczonym w stronę przodu pojazdu. W celu ochrony zaworu wykonaliśmy rurową osłonę zaworu wraz ze ślizgiem zbiornika. Osłona i płyta montażowa polakierowane zostały epoksydowym podkładem antykorozyjnym i poliuretanową powłoką zewnętrzną.
Kolejne zaplanowane prace przy aucie przewidują wykonanie stalowej osłony przedniej oraz zamontowanie poszerzaczy nadkoli ze względu na koła wystające poza karoserię pojazdu.

Przy projekcie pracowali: Marcin Świca i Sylwester Rogalski