Technika

LJ-tka 70 – kultowa terenówka

Drodzy czytelnicy, porównajmy sobie w myślach różne terenówki z różnych roczników. Zastanówcie się co np w latach 80-tych oferowano na rynku i jaka na przestrzeni lat powstały opinie o konkretnych autach terenowych. W latach 80-tych największy konkurent Toyoty, Nissan produkował auto na resorach z przestarzałym silnikiem. Range Rover wyposażył swoje konstrukcje w beznadziejny silnik V8, Pajero produkowało wiecznie zepsute przednie zawieszenie i rozciągający się łańcuch reduktora. Jeep oferował YJ-ta na resorach z awaryjnymi mostami napędowymi a Suzuki Samurai zwanego postronnie kliniką aborcyjną. Ktoś powie: A Galenda? Plusem Galendy są blokady mostów. Ale czy cokolwiek jeszcze? Waga pojazdu pancernego, super obciażone silniki oraz europejska podatność na usterki powoduje że Galendę można nazwać: NIEJAZDEM

Idąc dalej zastanówcie się co działo się w latach 90-tych a także póżniej.

Reasumując. W jednej z najleprzych terenówek świata czyli Toyoty LJ70 która przyjechała do Naszego warsztatu założyliśmy snorkel i wykonaliśmy progi rurowe. Progi jak zwykle wykonaliśmy z rur o różnych grubościach ścianek, standardowa 2,9mm na rurę zewnętrzną i znacznie grubsze ścianki na elementy konstrukcyjne, przenoszące obciążenie np. podczas podnoszenia auta HILIFTEM. Apropos snorkele, to na rynku oferowane są 4 typy snorkeli do Land Cruisera 70. Wszystkie do modeli HZJ. Pozostanie naszą słodką tajemnica który z nich opasuje do LJ-tki. Pasuje to za duże słowo. Da sięgo zastosować choć trzeba przerabiać puszkę filtra oraz wyciąć nadwozie i przegrodę boczną.

Przy projekcie pracował: Jacek Pograniczny (nasz mistrz ślusarski)

Pamiętaj żeby dobrze wybrać warsztat który serwisuje i tuninguje Twoje auto bo na rynku znajdziesz wiele garażowych warsztacików które nie zapewniają Ci odpowiedniej jakości świadczonych usług. W Naszej firmie większa część pracowników jest offoroadowcami i bierze aktywny udział w rajdach, porusza się samochodami terenowymi, ściga się przeprawia lub jeździ na wyprawy. Nasze doświadczenie pozwala na fachową obsługę samochodów terenowych zgodnie z ich przeznaczeniem terenowym i zastosowaniem.