Mitsubishi L200 2019+ – Konserwacja podwozia – eXpedycja.pl
Mitsubishi L200 / Triton (2019-)
Mitsubishi L200 2021 w nowej odsłonie prezentuje się bardzo okazale. Nie po raz pierwszy ten pickup wyróżnia się nowoczesną i bardzo odważną stylistyką nadwozia i za każdym razem, kiedy prezentowany jest nowy model L200, wzbudza on duże zainteresowanie użytkowników pojazdów z tego segmentu motoryzacji. Niestety konkurencja między producentami samochodów sprawia, że powłoki lakiernicze są coraz cieńsze a o fabrycznej konserwacji podwozia nikt od dawna nie słyszał. Co zrobić powinien właściciel nowego pojazdu od razu po jego zakupie? Zabezpieczyć auto przed korozją.
Konserwacja podwozia
Obecnie na rynku znaleźć można całą gamę środków do konserwacji podwozia pojazdów od woskowych, poprzez bitumiczne i wodne a skończywszy na epoksydach i powłokach z inhibitorami korozji
Podwozie i rama pojazdu fabrycznie nie zostały zakonserwowane a grubości powłok lakierniczych nie różnią się od zewnętrznych a bardzo często są jeszcze cieńsze. Co należy wiec zrobić, żeby nasz pickup nie wyglądał po kilku latach eksploatacji jak dwudziestoletnie auto?
Krok 1:
Demontaż z podwozia układu wydechowego, osłon podwozia, osłon termicznych, zderzaków, nadkoli wewnętrznych, zbiornika paliwa.
Krok 2:
Zabezpieczenie taśmą, papierem lub folią wszystkich elementów podwozia oraz nadwozia, których nie możemy pokryć warstwami lakierniczymi.
Krok 3:
Zmatowienie włókniną wszystkich powierzchni, które będziemy lakierować. Papier ścierny nie jest wskazany gdyż zależy nam jedynie na uzyskaniu lepszej przyczepności farby do podłoża a nie na przetarciu się do gołego metalu.
Krok 4:
Odtłuszczenie powierzchni przeznaczonych do lakierowania benzyną ekstrakcyjną.
Krok 5:
Pokrycie podwozia i ramy pojazdu podkładem epoksydowym (używamy podkładu z branży okrętowej, stosowanego na platformach wiertniczych do malowania linii wodnej słupów. Podkład ten zawiera najwięcej inhibitorów korozji spośród epoksydowych podkładów dostępnych na rynku). Lakierowanie podkładem odbywa się wielowarstwowo z zastrzeżeniem dostatecznego wysychania kolejnych warstw podkładu. Razem na podwozie pojazdu należy zużyć około 15 kg podkładu
Krok 6:
Pokrycie natryskowo całego podwozia i ramy uretanową powloką Raptor. Powlokę nanosimy w minimum trzech warstwach, zużywając nie mniej niż 12 kg preparatu.
Krok 7:
Zalanie wnętrza ramy oraz wszystkich profili zamkniętych Ikorolem. Jest to preparat zachodzący w reakcję z tlenkami żelaza i niejako „kończący” korozję w miejscu naniesienia.
Krok 8:
Zalanie ramy i wszystkich profili zamkniętych oraz wnętrz klap, drzwi i błotników Fluidolem czyli tradycyjnym preparatem do konserwacji profili zamkniętych pojazdu dostępnym w większości sklepów motoryzacyjnych. Celowo użyte zostało słowo Zalanie zamiast Wtryśnięcie. Im więcej naszego wosku zostanie w zakamarkach podwozia tym większe szanse na jego przetrwanie.
Krok 9:
Rozklejenie taśm, papieru i zdjęcie wszystkich zabezpieczeń po pomalowaniu.
Krok 10:
Montaż zderzaków, nadkoli, układu wydechowego i innych zdemontowanych wcześniej podzespołów.
Krok 11:
Odetkanie spływów i spustów wody z drzwi i klap pojazdu zatkanych przez Fluidol oraz przemycie benzyną ekstrakcyjną zachlapanych Fluidolem elementów typu progi, spody drzwi, wzmocnień maski itp.
Krok 12:
Coroczna kontrola stanu podwozia podczas wiosennego przeglądu auta. Uzupełnienie warstw Fluidolu oraz wstrzykniecie go do wnętrza ramy oraz we wszystkie profile zamknięte pojazdu.
Galeria zdjęć – Mitsubishi L200 2019+ – Konserwacja podwozia – eXpedycja.pl:
Zobacz pozostałe realizacje eXpedycja.pl: