Technika

MoreCruiser Joy czyli kawałek dobrego żelaza – Toyota Land Cruiser J150

Regulamin Puchar Expedycji

 

Morecruiser Joy Czyli Kawałek Dobrego żelaza Toyota Land Cruiser J150

 

MoreCruiser Joy czyli kawałek dobrego żelaza – Toyota Land Cruiser J150

 

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, kiedy to samochody były jeszcze kwadratowe i kanciaste,  zbudowanie zderzaka do samochodu terenowego  okazywało się banalnie proste. Niestety od kiedy samochody projektuje się w komputerze, stworzenie zewnętrznych akcesoriów off road nie jest już takie łatwe.

 Każdy nowy projekt w naszej firmie wymaga zaangażowania kilku osobowego zespołu,  który poza tworzeniem nowego designu musi wziąć pod uwagę przede wszystkim offroadowe zastosowanie  projektowanych akcesoriów  oraz  możliwości produkcyjne. Od prototypu do produktu finalnego daleka droga, dlatego prace przy prototypowaniu potrafią trwać nawet miesiąc.

 MoreCruiser Joy to Toyota Land Cruiser J150 w pierwszej odsłonie czyli z lat 2010-2014. Ten egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 4,0L o mocy 250 koni a naszym zadaniem było  stworzenie kompleksowego wyposażenia off road do tej wersji Toyoty.

 

Bagażnik dachowy

Bagażnik dachowy to sprawdzona konstrukcja firmy MorE4x4. Mocowany jest w miejscach montażu fabrycznych relingów, a dzięki przestrzennej konstrukcji, w której umieszczone zostały lampy robocze LED,  mamy możliwość ukrycia instalacji elektrycznej a tym samym ochrony jej przed uszkodzeniami mechanicznymi. Jest to bagażnik typu platforma i znakomicie nadaje się do montażu namiotów dachowych. Dzięki specjalnym otworom w belkach poprzecznych mamy możliwość  przytroczenia np skrzyń i innych ładunków.

Offroadowe wyposażenie ma zadanie chronić auto przed uszkodzeniami oraz zwiększyć jego możliwości w terenie.

 

Tylny zderzak

Tylny zderzak  wykonany z blachy 4 i 3 mm, mocowania 6 mm, posiada 2 mocowania szekli oraz specjalne wycięcie pod hak holowniczy.  Poza mocowaniami do tylnej części ramy zderzak posiada także podpory boczne umieszczone przy nadkolach. To rozwiązanie stabilizuje cały zderzak oraz daje możliwość precyzyjnego wyregulowania go względem nadwozia.

 

Progi

Boczną ochronę samochodu  stanowią progi skrzynkowe, montowane bezpośrednio do ramy pojazdu, wykorzystujące  fabryczne gwinty i otwory w ramie. W każdym progu zamontowana została lampa robocza LED a na brzegach progów wycięte otwory dla podnośnika typu hi-lift.

 

Osłony podwozia

Osłony podwozia to jeden z niezbędnych elementów każdego auta terenowego. To one  zapewniają ochronę dla silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów mechanicznych. Osłony MorE 4×4 wykonane są ze stali o grubości 4 mm i do montażu wykorzystują fabryczne otwory i gwinty Toyoty. Wszystkie osłony  malowane są proszkowo, dwuwarstwowo (epoksyd, poliester)

 

Zderzak przedni

 To było dla nas duże wyzwanie ze względu  na nieregularną linię lamp i atrapy. Problemem dodatkowym okazał się zbiorniczek spryskiwacza, który wymaga specjalnej osłony. De facto zderzak składa się  z elementu głównego oraz z 3 elementów dolnych. Poza uchwytami szekli konstrukcja wyposażona jest w płytę montażową wyciągarki. Wyciągarka, którą zamontowaliśmy w pojeździe to More 4×4 13000 X-Pro  o uciągu prawie 6 ton, która znakomicie nadaje się do montażu w ciasnych przestrzeniach dzięki skrzynce przekaźnikowej niezintegrowanej  z wyciągarką.
 Zderzak posiada płynną regulację  w trzech płaszczyznach a  dzięki podporom bocznym, które służą jako swoiste stabilizatory konstrukcji i  ułatwiają właściwe ustawienie zderzaka,  całość  nabiera sztywności.  Do montażu zostały wykorzystane fabryczne gwinty i otwory.  Płaszcz zewnętrzny –  3 i 4 mm,  mocowania i podpory 6 mm. Charakterystyczne dla zderzaków More 4×4 oczy, dają możliwość zamontowania lamp przeciwmgielnych lub dziennych Polskiej firmy WESEM.

 

Zawieszenie

W aucie zamontowaliśmy zestaw zawieszenia firmy Pedders z liftem 2 cale, przystosowane do obciążenia przód 100 kg tył 200 kg. Dzięki temu znacząco wzrosła prędkość podróżowania w terenie oraz komfort jazdy podczas pokonywania nierówności.

 

Antykorozja i raptorowanie

Wszystkie produkty zewnętrzne MorE 4×4 malowane są proszkowo farbą strukturalną „Spękana Pustynia”, której struktura powstaje podczas wygrzewania w piecu w temperaturze 200 stopni. Dla dobrej przyczepności farby oraz zachowania warunków antykorozyjności wszystkie produkty More 4×4  uprzednio przechodzą proces śrutowania.  Zewnętrzna powłoka samochodu natomiast to Raptor, który znakomicie komponuje się z elementami stalowymi i naniesiony jest w klasyczny, natryskowy sposób.

Wszystkie śruby dostarczone w zestawach montażowych akcesoriów zewnętrznych More 4×4 to stal nierdzewna a jedynie śruby mocujące uchwyty szakli wykonane są ze stali czarnej w klasie 109 pokryte ocynkiem płatkowym.

 

Samochód

Gdyby policzyć ile razy w życiu chwaliłem produkty marki Toyota, to ktoś z zewnątrz pomyślałby, że z pewnością pracuję dla tego koncernu lub przynajmniej pobieram jakieś tantiemy.
Otóż zaświadczam wam, że nic takiego nie ma miejsca.

Zauważcie, że właściciele Toyot nie zakładają fanklubów wzorem Landroverowców i nie noszą koszulek z napisem ONLY TOYOTA a jedyne co ich łączy i na czym im zależy to to, żeby to „gówno na czterech kolkach” nie psuło się.

I tu trzeba przyznać, że:
 Toyota to kawałek dobrego żelaza.

 


 

Galeria zdjęć:

 

 


 

Zobacz nasze pozostałe realizacje:

Montaż Wyciągarki W Toyota Land Cruiser J150


 

Regulamin Puchar Expedycji

 

Regulamin Puchar Expedycji