Expedycja Kaszubia – edycja 45
Druga runda Pucharu Expedycji 2021
10.04.2021
Puchar Expedycji 2021 to cykl czterech jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony o charakterze turystyczno- przeprawowym. Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia, bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.
W każdej z rund będziemy mieli po 30 prób dla czterech klas z grupy Off-road. Ponadto na każdej z imprez przygotowywane są odcinki terenowe z pieczątkami opracowane i sędziowane przez naszych ekspertów. Marek Leszczyk z OFF ROAD TAXI przygotuję OS na czas. Natomiast odcinki między taśmami o zróżnicowanym stopniu trudności zorganizują: Remigiusz Moenert z firmy RemX, Marcin Wit z firmy Nord Land Garage, Paweł Potrzebowski z firmy Ewolucja4x4.pl, zespół sędziów rajdu MAGAM TROPHY oraz Robert Staniulis „CBX„. Na każdym z odcinków znajdziecie po 3-4 pieczątki. Pozostałe próby przygotuje dla was nasza ekipa Expedycja.pl.
Uczestnicy z grupy Expedition, poruszać się będą dłuższą trasą niż grupa Off-road, ich zadaniem będzie zdobycie 10 fotopunktów i od 8 do12 liter, które powiązane są z zagadkami miejscowej architektury i historii. Dodatkowo będą musieli przejść 10 prób terenowych z pieczątkami, stopień trudności będzie dostosowany do pojazdów ekspedycyjnych. Ponadto należy spodziewać się znacząco dłuższej trasy po malowniczych Kaszubach i Kociewiu oraz wspomnianego OS’u cross country na czas.
—
Trasa imprezy 10.04.2021:
10.04.2021 Expedycja Kaszubia – edycja 45
baza: Paintball Helmut, Krabusin koło Skarszew:
Trasa i przygotowane próby zlokalizowane są na jednym zwartym terenie, a cały road- book ma zaledwie 3 km.
30 pieczątek rozmieściliśmy na 4 odcinkach między taśmami i w kilku ciekawych miejscach jako wolno wiszące. To nie będzie łatwa runda tegorocznego Pucharu Expedycji. Bez pasów i taśm do asekuracji nie uda się wam zaliczyć wszystkich przeszkód. Przygotujcie się na trawersy i mega trawersy, torfowiska z trudnym podjazdem do pieczątek oraz piekielne wykrzyże. Będziecie musieli być czujni, by w niektórych miejscach odcinków specjalnych między taśmami nie zaliczyć front flipa albo back flipa.
Co innego grupy Expedition – trasa dla tej grupy ma około 100 km, jak zwykle i mimo ogólnej przejezdności posiada kilka ciekawych miejsc, które trzeba będzie pokonać. W trzech miejscach trasy traficie na stare, zapomniane drogi z koleinami po leśnym sprzęcie, a w jednym drogę zalaną wodą. Proszę się nie martwić, wszystkie te miejsca są przejezdne i sprawdzone przez nas, jednak będą wymagały od was rozwagi i przemyślenia przejazdu.
—
Podział na grupy:
(120 km trasy, 10 foto, 8-12 liter, 10 prób, OS)
1 – Expedition bez wyciągarki (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
2 – Expedition z wyciągarką (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
(do 45 km trasy, 30 prób, 4 odcinki, OS)
1 – Adventure – (fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
2 – Extrem – (fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
3 – Zmota – (zmota bez wyciągarki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
4 – Open – (zmota z wyciągarką, mechaniki, elektryki, hydrauliki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
Wpisowe i zgłoszenia:
W 2021 roku przyjmowane na imprezę będą jedynie wcześniej zgłoszone załogi.
Wpisowe w wysokości 400 zł płatne w dniu imprezy podczas porannych formalności.
Plan gry (zbliżony dla każdej rundy):
9.00 – 9.15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9.15 – 9.30 – start na trasę
Około 17.00 – rozpalamy ognisko w bazie rajdu
19.00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
19.15 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych
Informacje dodatkowe:
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple dla grupy Offroad oznaczone są niebieską taśmą
(workiem).
– stemple dla grupy Expediton oznaczone są żółtą taśmą (workiem)
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2021 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2021 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich czterech rundach 2021 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’u. Jeżeli załogi nie zrobią OS u decyduje czas zdania karty z pieczątkami.
—
Punktacja pucharowa:
1. miejsce – 25 pkt
2. miejsce – 18 pkt
3. miejsce – 15 pkt
4. miejsce – 12 pkt
5. miejsce – 10 pkt
6. miejsce – 8 pkt
7. miejsce – 6pkt
8. miejsce – 4pkt
9. miejsce – 2pkt
10. miejsce – 1pkt
Puchar Expedycji – Facebook
Dział Pucharu Expedycji
Eksperci Off-Road:
Zabezpieczenie medyczne:
Sponsorzy Pucharu Expedycji 2020:
MorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad
Quick-Fist – uchwyty gumowe