Expedycja Kaszubia – edycja 46
Trzecia runda Pucharu Expedycji 2021
12.06.2021
Puchar Expedycji 2021 to cykl czterech jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony o charakterze turystyczno- przeprawowym. Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia, bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.
W każdej z rund będziemy mieli po 30 prób dla czterech klas z grupy Off-road. Ponadto na każdej z imprez przygotowywane są odcinki terenowe z pieczątkami opracowane i sędziowane przez naszych ekspertów. Natomiast odcinki między taśmami o zróżnicowanym stopniu trudności zorganizują: Remigiusz Moenert z firmy RemX, Marcin Wit z firmy Nord Land Garage, Paweł Potrzebowski z firmy Ewolucja4x4.pl, Przyjacieleoffroad sędziowie legendarnego rajdu MAGAM TROPHY. Tak jak w zeszłym roku odcinek na torze w Gniewinku ułoży Robert „CBX„. Marek z OFF ROAD TAXI przygotuję OS na czas. Pozostałe próby przygotuje dla was nasza ekipa Expedycja.pl. Na każdym z odcinków znajdziecie po 3 pieczątki.
Uczestnicy z grupy Expedition, poruszający się dłuższą trasą niż grupa Offroad, będą mieli do zdobycia 10 fotopunktów, 8-12 liter, oraz 10 prób terenowych z pieczątkami, trudnością dostosowanych do pojazdów ekspedycyjnych. Ponadto należy spodziewać się znacząco dłuższej trasy po malowniczych Kaszubach oraz wspomnianego OS’u na czas.
—
Trasa imprezy 12.06.2021:
12.06.2021 Expedycja Kaszubia – edycja 46
baza: Poligon Militarni Gniewino w Lisewie
(54.699577, 18.033077) // (54°41’58.5″N 18°01’59.1″E)
Trasa imprezy zlokalizowana jest na północy Kaszub miedzy Krokową, Choczewem oraz Wickiem. Okolica obfituje w stare dwory, krypty, pałacyki i domostwa a niektórzy nazywają ją Krainą Wiatraków. Brak gęstego zaludnienia tych okolic sprzyja wrażeniu wyobcowania choć wystarczy skręcić z trasy nieco na północ, żeby znaleźć się na bałtyckiej plaży. W okolicy wsi Zwartowo natraficie na odcinki przygotowane przez naszych ekspertów a na nich dwa wąwozy oraz długi trawers. Nie zabraknie na tej edycji imprezy głębokich torfowisk marglowych oraz błotnistych źródlisk i mimo czerwcowej , letniej aury będzie gdzie przemoczyć buty. Woda max 0,5 m. Tym razem OS będzie miał charakter szybkiego cross country i być może odbędzie się wg. krótkiego road booka.
—
Podział na grupy:
(120 km trasy, 10 foto, 8-12 liter, 10 prób, OS)
1 – Expedition bez wyciągarki (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
2 – Expedition z wyciągarką (fabryczne samochody, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia, dozwolone)
(do 45 km trasy, 30 prób, 4 odcinki, OS)
1 – Adventure – (fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
2 – Extrem – (fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 35 cali, stalowe zderzaki, progi, lift zawieszenia dozwolone, cała karoseria, bez zewnętrznej klatki i rurek osłaniających karoserię)
3 – Zmota – (zmota bez wyciągarki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
4 – Open – (zmota z wyciągarką, mechaniki, elektryki, hydrauliki, pocięta karoseria, klatka, zwolnice, duże koła, dozwolone)
Wpisowe i zgłoszenia:
Należy podać personalia kierowcy, auto oraz planowaną klasę (klasa ostatecznie weryfikowana jest podczas imprezy przez sędziego).
W 2021 roku przyjmowane na imprezę będą jedynie wcześniej zgłoszone załogi.
Wpisowe w wysokości 400 zł płatne w dniu imprezy podczas porannych formalności.
Plan gry (zbliżony dla każdej rundy):
9.00 – 9.15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9.15 – 9.30 – start na trasę
Około 17.00 – rozpalamy ognisko w bazie rajdu
19.00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
19.15 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych
Informacje dodatkowe:
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple dla grupy Offroad oznaczone są niebieską taśmą
(workiem).
– stemple dla grupy Expediton oznaczone są żółtą taśmą (workiem)
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2021 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2021 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich czterech rundach 2021 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’u. Jeżeli załogi nie zrobią OS u decyduje czas zdania karty z pieczątkami.
—
Punktacja pucharowa:
1. miejsce – 25 pkt
2. miejsce – 18 pkt
3. miejsce – 15 pkt
4. miejsce – 12 pkt
5. miejsce – 10 pkt
6. miejsce – 8 pkt
7. miejsce – 6pkt
8. miejsce – 4pkt
9. miejsce – 2pkt
10. miejsce – 1pkt
Puchar Expedycji – Facebook
Dział Pucharu Expedycji
Eksperci Off-Road:
Zabezpieczenie medyczne:
Sponsorzy Pucharu Expedycji 2020:
MorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad
Quick-Fist – uchwyty gumowe