Technika

Test kompresora K160

Kompresor MORE 4X4 K160 to nowy model w ofercie firmy. Chcieliśmy sprawdzić po swojemu, jak duża wydajność kompresora  K160 ma się do rzeczywistości.

Już same gabaryty urządzenia wzbudzają zaufanie. Kompresor zasilany jest napięciem 12V z akumulatora i kilkukrotne napompowanie koła 31X10,5X15 nie rozładowuje akumulatora ( sprawdzone ) przy wyłączonym silniku. Wspomniane wyżej koło, zamontowane w aucie, nasz kompresor napompował od 0 atm do 2,0 atm w przeciagu 90 sekund. Zwarzywszy na wielkość opony i obciążenie samego samochodu , to dobry wynik. Zastosowany gumowy wąż miekki, który łączy przewód spiralny z szybkozłączką zapewnia wyższą szczelność przewodu i nie pozwala na przegrzewanie się i rozszczelnianie przewodu co ma niejednokrotnie miejsce w przypadku podobnych kompresorów. W kompresorze zastosowano bezpiecznik ciśnieniowy oraz zabezpieczenie termiczne silnika. Cylinder jest stalowy a jego użebrowanie wykonano ze specjalnego tworzywa oddającego ciepło w wyższym stopniu niż radiatory aluminiowe. K160 oferowany jest w zestawie z czarną torbą zapinaną na zamek oraz końcówkami do pompowania materaca i piłki.

SA