Technika

Toyota HDJ 100 na Afrykę

Od pewnego czasu na off-roadowych ścieżkach zaczęły pojawiać się Toyoty J100. Jest to znakomity samochód na wyprawę a dostępność na rynku akcesoriów do tego modelu powoduje, że jeszcze nie raz zobaczymy Toyoty J100 na wyprawie lub w terenie.
Przygotowywana przez nas Toyota jedzie w tym roku na wyprawę dookoła Afryki toteż prac przy samochodzie było sporo. Samochód przyjechał do nas sprawdzony i sprawny technicznie co ułatwiło prace przy aucie i spowodowało, że prace ograniczyliśmy do montażu akcesoriów.
W samochodzie zamontowaliśmy dodatkowy zbiornik paliwa Long Rangera , który zapewnia dodatkowe paliwo w ilości 160 litrów i montowany jest w miejsce koła zapasowego pod podłogą bagażnika. Dostarczany jest wraz ze wszystkimi potrzebnymi rurkami, wężykami i okablowaniem. Z racji wyposażenia i znacznych ciężarów zabieranych na tak daleką wyprawę w samochodzie zamontowaliśmy pełny zestaw zawieszenia Old Man Emu wraz z drążkami skrętnymi + 100 kg oraz tylnymi sprężynami + 400 kg. Następnie do Toyoty powędrowały zderzaki ARB. W przednim zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 12000 oraz halogeny dalekosiężne Hella Luminator a tylny zderzak wyposażony został w dwa uchylne uchwyty do kół zapasowych. Udało nam się także zamontować na środkowej części tylnego zderzaka hermetyczną lampę roboczą Ledhider z pięcioma diodami Led Flashlight po 3W każda ( moc 1150 lumenów ). Kolejny temat to osłony podwozia. Założyliśmy aluminiowe osłony firmy AFN dla silnika, skrzyni i reduktora wraz ze stalowymi belkami i podporami montażowymi. Na przedni błotnik powędrował snorkel Safari a na dach sprawdzony bagażnik firmy Up oraz namiot dachowy More 4×4 122 cm. W zasadzie pozostało założyć porządne opony i w drogę.

Przy projekcie pracowali: Marcin Świca i Sylwester Rogalski