Technika

Toyota KZJ 95

Rozpoczęliśmy przebudowę Toyoty Land Cruiser KZJ 95.

I etap:

W pierwszej kolejności samochód przeszedł gruntowny przegląd techniczny pod kątem zawieszenia czy np stanu podzespołów napędowych. Ponadto zamontowaliśmy w aucie zderzak ARB oraz wyciagarkę MORE 4X4 16800 PRO. Skrzynkę przekaźnikowa wyciagarki przenieśliśmy pod maskę wraz z wyłącznikiem głównym ( hebel do wyciągarki). Ponadto w aucie zastosowaliśmy osłony przewodów zasilających oraz podłączyliśmy do wyciagarki zestaw sterowania bezprzewodowego.

II etap:

Po zamontowaniu zderzaka wraz z wyciągarką przyszedł czas na zawieszenie. W aucie zamontowaliśmy zestaw zawieszenia Old Man Emu + 2 cale, przód + 50-100 kg, tył + 150 kg. Przy okazji podnoszenia samochodu należy pamiętać o ustawieniu zbierzności. To była też znakomita okazja do wymiany zużytych gum stabilizatora przedniego na które czekaliśmy. Zastaosowane zostały polibusze firmy Super Pro. Teraz nadszedł czas na kola, progi rurowe oraz osłony ale o tym w kolejnym etapie prac.

III etap:

Ewidentnie po wykonaniu prac z I i II etapu samochód domagał się opon terenowych o najwiekszym możliwym do zastosowania rozmiarze. Do auta powędrowały felgi Mangels oraz opony BF Goodrich MT 285/75/16. Jest to stanowczo największy możliwy do zastosowania rozmiar w Toyocie LC 90 i to tylko w modelu bez rozbudowanych nadkoli i spojlerów. One niestety ograniczają rozmiar opon do 265/75/16. W obu przypadkach przednie opony i tak bardzo delikatnie haczą o elementy chlapacza, który usunęliśmy z auta.