Technika

Toyota Land Cruiser J95 – sezonowa renowacja

 

Regulamin Puchar Expedycji

  

Toyota Land Cruiser J95 Sezonowa Renowacja

 

Toyota Land Cruiser J95 – sezonowa renowacja

 

Te terenówki wyprodukowano w latach 90tych ubiegłego milenium. To dawno, dawno temu i znalezienie egzemplarza bez rdzy graniczy z cudem. Przygotowywana przez nas Toyota przy pierwszym kontakcie wyglądała bardzo imponująco, jednak po oczyszczeniu podwozia i ramy odsłoniła całą prawdę o sobie.

Właściciel pojazdu jako priorytet postawił sobie doprowadzenie go do dobrego stanu tak, żeby mógł cieszyć się nim przez najbliższe 10 lat.

Właściwe oczyszczenie z rdzy całego podwozia i ramy to podstawa takiej renowacji, jakiej poddaliśmy auto. Nie ocalały progi wewnętrzne, które wymieniliśmy ,jak i częściowo nadkola wewnętrzne oraz elementy gdzie łączą się próg, błotnik i nadkole wewnętrzne z podłogą. Kilka miejsc na ramie też wymagało naszej interwencji i wymiany kawałków ramy przy mocowaniach poduszek karoserii.

Do wnętrza ramy nigdy nie dotrzemy. To prawda, jednak możemy oddziaływać na rdzę czyli tlenek żelaza chemicznie. Używamy do tego dwóch preparatów. Ikorol oparty na spirytusie, który znakomicie nadaje się do penetracji trudno dostępnych miejsc oraz do wtryśnięcia do wnętrza ramy oraz Brunox, który nanosimy na wszystkie miejsca oczyszczone z korozji na zewnątrz ramy.

Po pracach blacharskich, oczyszczeniu podwozia i użyciu chemii zmatowiliśmy wszystkie pozostałe powierzchnie, które nie straciły lakieru i nie zardzewiały oraz odtłuściliśmy absolutnie całe podwozie w miarę dostępu, benzyną ekstrakcyjną.

Epoksydowy podkład to pierwsza z warstw, służąca jako antykorozja. Na auto średnio zużywamy 5-6 kg farby. Następnie Raptor czyli obecnie najtwardsza natryskowa powłoka lakiernicza.

Po odtworzeniu warstw lakierniczych podwozia mogliśmy przystąpić do konserwacji podwozia. Użyliśmy do tego Fluidolu. Wtryśnięty został do wnętrza ramy, profili zamkniętych, wnętrza klap i drzwi, do progów i wszędzie gdzie się da.

 

Ponadto w aucie:

– zregenerowaliśmy maglownicę wymieniając przy okazji jej tuleje mocujące

– zregenerowaliśmy układ hamulcowy

– zamontowaliśmy zawieszenie marki Ironman

– zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 13000 X-Pro przy wykorzystaniu płyty montażowej More 4×4

– wykonaliśmy również całą listę drobnych prac mechanicznych

 


 

Pamiętaj żeby dobrze wybrać warsztat który serwisuje i tuninguje Twoje auto bo na rynku znajdziesz wiele garażowych warsztacików które nie zapewnią Ci odpowiedniej jakości świadczonych usług. W Naszej firmie większa część pracowników jest off-roadowcami i bierze aktywny udział w rajdach, porusza się samochodami terenowymi, ściga się, przeprawia lub jeździ na wyprawy. Nasze doświadczenie pozwala na fachową obsługę samochodów terenowych zgodnie z ich terenowym przeznaczeniem i zastosowaniem.