Technika

Toyota Land Cruiser V8/LC200

Off-road się zmienia. Coraz nowsze samochody trafiją do naszego serwisu na przeróbki i modyfikacje. Być może to Adam Małysz, którego zainteresowania w ostatnich czasach skierowały się w stronę off-roadu, sprawia, że rośnie zainteresowanie tą dyscypliną rekreacji a może to zwykła potrzeba uterenowiania swoich samochodów.
W końcu jak to się mówi: – dzisiaj wszyscy mieszkają na przedmieściach. Zaśnieżonych przez pół roku.
Do naszego serwisu zawitała tym razem Toyota Land Cruiser V8, nazywana potocznie Dwusetką. Jest to typowy przykład samochodu używanego na codzień, którym właściel chce dwa, no może trzy razy do roku pojechać na .. nazwijmy to niekonwencjonalne wakacje. I choć wielu z Was zdziwi się ale to właśnie to auto w ostatnim Dakarze wygrało w klasie T2, dystansując Porsche, Volkswagena i inne marki. Jeśli wogóle można mówić o samochodach uniwersalnych zdolnych pokonać pustynię i codzienne korki to nasuwa sie tylko jedna marka: Toyota. A ten model to ostatni hit japońskiego producenta.
Zamontowaliśmy we wspomnianej Dwusetce komplet aluminiowych osłon podwozia firmy AFN, co pozwoli bez stresu pokonywać terenowe przeszkody. Osłony to nie wszystko. W kolejnym etapie prac w przednim zderzaku zamontowana zostanie płyta montażowa Afna i wyciągarka More 4×4 12000 PRO. I choć nie uda się tym autem wystartować w imprezie przeprawowej to na wyprawie do Mongolii czy nawet Rumunii, Toyota nie będzie miała sobie równych.

Przy projekcie pracował: Michał Chabros i Sylwester Rogalski