Technika

Toyota LC 90 EVO Syberia

Toyota J9 jest coraz częściej spotykanym samochodem na off-roadowych bezdrożach. Z racji niezależnego zawieszenia średnio nadaje się w ciężki teren czy do adaptacji na auto przeprawowe, jednak idealnie trafia w rynek samochodów wyprawowych. Duża wygoda jazdy zarówno po asfaltach, jak i po bezdrożach oraz znakomite parametry silnika sprawiają, że ten model Toyoty będziemy obserwować w najbliższych latach coraz częściej wśród pasjonatów 4×4. Przygotowywane przez nas auto jedzie na wyprawę na Syberię w czerwcu 2009 r i stąd nadany przez nas przydomek.

Prace nad właściwym przygotowaniem auta w tak daleką podróż ( 20 – 30 tyś km ) rozpoczęliśmy od wymiany wszystkich klocków, cylinderków i uszczelniaczy hamulcowych, wszystkich sworzni zwrotniczych, łączników stabilizatorów i końcówek drążków układu kierowniczego. Kompletnie całe zawieszenie oparte zostało na polibuszach poliuretanowych Super Pro oraz amortyzatorach i sprężynach Old Man Emu. Zregenerowaliśmy rozrusznik i alternator, zlikwidowaliśmy wycieki z tylnej półosi, powrotu turbiny, wymieniliśmy na nowe: tłumik, łożysko napinacza paska klinowego aż wreszcie wszystkie płyny ustrojowe pojazdu oraz filtry i paski. Do samochodu powędrował snorkel Air Tec + uszczelnienie puszki filtra powietrza, bagażnik Up + halogeny Hella Luminator, zadaszenie More 4×4, podnośnik M`Jack 48 cali wraz z uchwytem na koło zapasowe, przetwornica 1000W zabudowana w tylnej części pojazdu obok gniazda 40 A do podłączenia lodówki. Z przodu pojazdu korzystając z gotowej płyty montażowej zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 12000 PRO + hebel odcinający zasilanie a także 3 aluminiowe płyty osłonowe Asfir ( przód, skrzynia/reduktor, zbiornik paliwa).

Przegląd auta obejmował także szereg prac mechanicznych i elektrycznych mających na celu wyeliminować możliwe awarie (tylne światła w zderzaku czy wymiana wszystkich klem akumulatora).

Właściciel pojazdu przed wyjazdem zmieni jeszcze opony na BF Goodrich AT oraz zajmie się we własnym zakresie aranżacją wnętrza pojazdu. Na bagażnik powędruje łopata mocowana na uchwytach Quick Fist oraz skrzynie aluminiowe.

Przy projekcie pracowali: Sylwester Rogalski, Marcin Świca, Jarosław Mazur