Przygotowywany przez nas Nissan Frontier czyli amerykańska wersja Nissana Navara z czterolitrowym benzyniakiem to auto myśliwego. Po wcześniejszym spotkaniu z dzikiem właściciel samochodu postanowił zamontować w Nissanie porządny zderzak i przy okazji kilka innych dodatków. Zderzak Arb – Sahara, który montowaliśmy, pierwotnie przewidziany był do wersji europejskiej wyposażonej w silnik dieselowski. Różnica pomiędzy wersjami dotyczy wielu elementów samochodu, między innymi ramy pojazdu. Na szczęście różnice są na tyle niewielkie, że montaż takiego zderzaka był możliwy. Ponadto w zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę More 4×4 12000/12V i pod maską hebel oraz akumulator żelowy Optima. Kolejne modyfikacje auta dotyczyły jego zawieszenia. Navara, czy jak kto woli, Frontier to auto z przednim zawieszeniem niezależnym, co znacznie utrudnia liftowanie samochodu. W celu podniesienia Nissana o 1 do 1,5 cala zastosowaliśmy zestaw liftujący Calmini, składający się z podkładów pomiędzy resor a tylny most napędowy oraz podkładów umieszczanych nad kolumną Mc Persona. Zestaw ten wykorzystuje oryginalne amortyzatory pojazdu.
W drugim etapie prac wykonamy na zamówienie stalowe płyty osłonowe podwozia, gdyż osłony do wersji benzynowej nie występują w ofercie Afn, Asfir czy innych producentów.
Przy projekcie pracował: Sylwester Rogalski