Technika

Nissan Patrol GR Y61 2,8 tdi + OME + Safari

To nie pierwszy i pewnie nie ostatni Y61 , którego przygotowujemy do jazdy w terenie. Niestety jak w przypadku innych marek, tak i u Nissana: czym nowszy model samochodu tym delikatniejszy i wykonany ze słabszych materiałów. Ktoś kto podejmie wyzwanie montażu w Patrolu zestawu zawieszenia, jak w tym przypadku zestawu Old Man Emu + 2 cale, napotka zapewne na podobne co zwykle problemy. Dosyć często zapieczone są śruby mocujące przedni most z wachaczami. Zazwyczaj oporem staje tylny stabilizator, który zmuszeni jesteśmy obniżać a w zasadzie jego mocowania a także belka skrzyni biegów, której zbyt długie śruby mocujące, zastosowane przez producenta samochodu , po prostu gniją wewnątrz ramy i po kilku latach eksploatacji samochodu stają sie nie do odkręcenia i urywają się.  Skoro zapiekają się śruby M10, M12 i M16 to przy odkręcaniu osłon np miski olejowej czy wspomnianej skrzyni biegów typu M8 , z pewnością je urwiemy. Reasumując Patrol potrafi dobrze zaleźć za skórę swoim serwisantom.

W samochodzie zastosowaliśmy mimośrodowe tuleje OME oraz zamontowaliśmy Safari snorkel, którego montaż wymagał od nas między innymi wycięcia jednej se ścian komory silnika.

Przy projekcie pracowali: Sylwester Rogalski, Marcin Świca