Nissan Patrol Y60 long – rekonstrukcja blacharki
Nawet najlepszy i najtwardszy samochód kiedyś koroduje. Właśnie z problemem wszechobecnej korozji przyszło nam się zmierzyć tym razem w naszym serwisie, a pacjentem był strudzony, ponad dwudziestoletni Nissan Patrol Y60 long.
Powierzchowna korozja szybko przerodziła się w dziury i ubytki blacharskie, oraz szereg brakujących elementów nadwozia.
Nic tylko krok po kroku wycinać i uzupełniać na bieżąco brakujące elementy. Wymieniliśmy progi wewnętrzne i zewnętrzne oraz belkę przednią, którą wykonaliśmy z profilu zamkniętego o ściance 3 mm. Pozostałe elementy nadkoli, wzmocnień wewnątrz błotników – zrekonstruowaliśmy. Odtworzeniu poddaliśmy także części podłogi bagażnika oraz najważniejsze, czyli mocowania karoserii do ramy.
Naprawy dotyczyły też samej ramy pojazdu, w której wycięliśmy skorodowane części i zastąpiliśmy je nowymi, dorobionymi blachami.
Przy okazji prac blacharskich polakierowaliśmy Patrola od pasa w dół, a wszystkie zderzaki, bagażniki czy progi oczyściliśmy z korozji i pomalowaliśmy farbami epoksydowymi, antykorozyjnymi i na koniec wykończyliśmy wszystko Raptorem koloru czarnego.
Idąc za ciosem wymieniliśmy wszystkie gumowe elementy zawieszenia na polibusze wraz z poduszkami karoserii.
Na koniec zamontowaliśmy w przednim zderzaku wyciągarkę More 4×4 13000 PRO.
Przy projekcie pracowali: Marian Richert i Jacek Dyba