Technika

Nissan Patrol Y61 + AFN

Nissan Patrol Y61 2,8 td to jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych ostatnich lat. To znakomita terenówka zarówno na wyprawę do Rumunii, jak i na występ w klasie turystycznej na lokalnym zlocie samochodów terenowych. Klasyczna konstrukcja oparta na sztywnych mostach napędowych zapewnia dużą zdolnośc terenową auta a także niezawodnośc w zmaganiach z wymagającym terenem. I niech każdy fanatyk Land Rovera czy miłośnik Toyoty rzuci kamień, jeśli Nissan Patrol to nie jedna z terenowych legend ostatnich 20 lat. I choć brakuje mu marki Land Rovera i finezji Toyoty , Nissan dzielnie broni swojej pozycji od lat, powiększając grono swoich zwolenników z roku na rok.
Przygotowywany przez nas Patrol ma być samochodem uniwersalnym, skorym do niedzielnych wypadów w teren, jak i do samochodowych wypraw z Kilometrem, Globetrotherem, Maramureszem czy Outbackiem. Słowem uniwersalna terenówka, którą można pojechać z, bądź co bądź wymagającą małżonką na zakupy do marketu a innym razem upodlić się terenowo w błotnistej dziurze za lasem.
Poza standardowymi pracami mechanicznym ( czytaj: pękające głowice itp ) zamontowaliśmy w Nissanie sprężyny Old Man Emu do zainstalowanych wcześniej amortyzatorów Ironman, tradycyjnie zregenerowaliśmy rozłączany łącznik drążka stabilizatora tylnej osi i uszczelniliśmy przednie kule. Ponadto dla ochrony podwozia oraz lepszej trakcji w terenie zamontowaliśmy w Patrolu osłony podwozia AFN wykonane ze stali 3mm, ocynkowane, które nie obciążają zbytnio samochodu a jednocześnie zabezpieczają go przed uszkodzeniami.
Po osłonach przyszła kolej na zderzaki. Tylny AFN, który wymagał zastosowania w aucie lamp słupkowych, zawierających kierunkowskazy i lampę światła wstecznego. Przedni, także AFN wraz z płytą montażową pod wyciągarkę. Ponadto na przedni zderzak trafiły reflektory sportowe Ledhider Red 4 cale o widmie światła odpowiadającym wymaganiom off-roadu i dającym daleki punkt skupienia w połączeniu z doświetleniem poboczy drogi. Dla możliwości brodzenia w samochodzie zamontowaliśmy wlot powietrza firmy Safari Snorkels a na tylnym zderzaku ledową lampę ledhider Quadra 24W.

Przy projekcie pracowali: Jacek Pograniczny i Michał Chabros