Technika

VW T5 by expedycja.pl

VW T5 Synchro to raczej rzadko spotykane auto w warsztatach 4×4.

Przygotowywany przez nas egzemplarz będzie pracował w firmie budowlanej, jako wielozadaniowy samochód roboczy. Zdarzy się więc, że auto poruszać się będzie po grząskich i gliniastych niejednokrotnie placach budów.

Zamontowaliśmy w pojeździe zawieszenie niemieckiej firmy Seikel, której zostaliśmy niedawno oficjalnym przedstawicielem w Polsce. Zawieszenia firmy Seikel posiadają TUV i są jedynymi zawieszeniami posiadającymi aprobatę firmy Volkswagen. Te zawieszenia oparte na amortyzatorach Bilstain lub Monroe, zależnie od modelu testowane były na ostatnich dwóch rajdach Dakar, gdzie zamontowane były w Amarokach układających trasy rajdu i obsługujących rajd w czasie jego trwania. Seikel produkuje zestawy liftujące zawieszenie nie tylko do Amaroka czy Tuarega ale także do T4 i T5. Ciekawostką oferty Seikela są także zwolnice dostępne do większości czteronapędowych Volkswagenów.

Zestaw który trafił do przygotowywanego przez nas pojazdu liftuje go do 3 cm i dodatkowo utwardza zawieszenie pozwalając na stałe obciążenie auta dodatkowym ciężarem. Dzięki temu mogliśmy zastosować w pojeździe opony o zwiększonym rozmiarze 235/70/16 a także dwie wyciągarki More 4×4 12000 na przód i tył pojazdu.

Wykonaliśmy w naszej firmie płyty montażowe dla wyciągarek oraz osłony podwozia: przednią chroniącą silnik, skrzynię i drążki kierownicze, środkową chroniącą dość duży zbiornik paliwa oraz osłonę tylnego mostu. Wszystkie osłony wykonane zostały z blachy gr 3mm i wykończone lakierami epoksydowymi i poliuretanowymi. Zwiększony rozmiar opon i lift zawieszenia pozwoliły nam na zwiększenie prześwitu pojazdu o około 25%. Dodatkowo zamontowaliśmy na dachu pojazdu koguta oraz przedni i tylny panel led firmy Ledhider.

Przy projekcie pracowali: Jacek Pograniczny i Jarosław Buczkowski