XXXVIII Expedycja Kaszubia – Upiorne urwiska
Pierwsza runda Pucharu Expedycji 2019
06.04.2019
Puchar Expedycji 2019 to cykl czterech jednodniowych imprez dla posiadaczy samochodów terenowych do 3,5 tony o charakterze turystyczno przeprawowym. Udział w imprezach może wziąć każdy posiadacz samochodu terenowego, nawet bez jakiegokolwiek przygotowania i doświadczenia bowiem wszystkie trudniejsze elementy trasy posiadają przejezdne objazdy.
W porównaniu z zeszłorocznym Pucharem, w 2019 roku postanowiliśmy połączyć po dwa dotychczasowe tereny w jedną imprezę, dlatego zamiast 7 rund rozegrane zostaną 4. Więcej terenu to także więcej prób bo 30 dla czterech klas z grupy Offroad. Ponadto na każdej z imprez przygotowane zostaną odcinki terenowe z pieczątkami opracowane i sędziowane przez naszych ekspertów. Tomasz Traskiewicz z firmy Trasek Off-Road przygotuje razem ze swoją ekipą OS na czas. Remigiusz Moenert z firmy RemX opracuje najtrudniejszy odcinek przeprawowy imprezy, kolejne odcinki między taśmami o zróżnicowanym stopniu trudności zorganizują Marcin Wit z firmy Nord Land Garage oraz Paweł Potrzebowski z firmy Ewolucja 4×4. Na odcinkach znajdziecie 1\3 prob. Pozostałe przygotuje dla was nasza ekipa Expedycja.pl
Dotychczasowy OS na czas będzie znacząco dłuższy i o charakterze cross country. W 2019 roku stawiamy, że ciężko będzie skończyć imprezę z kompletem pieczątek dlatego nastawcie się na niezłą zabawę i ostrą rywalizację!
Uczestnicy z grupy Expedition, poruszający się dłuższą trasą niż grupa Offroad, otrzymają dwa razy tyle zadań niż w 2018r. czyli 10 fotopunktów, 10 liter do zdobycia, które postaramy się powiązać z zagadkami miejscowej architektury i historii oraz 10 prób terenowych z pieczątkami, trudnością dostosowanych do pojazdów ekspedycyjnych. Ponadto należy spodziewać się znacząco dłuższej trasy po malowniczych Kaszubach i Kociewiu oraz wspomianego OS’u cross country na czas.
Trasa imprezy
Trasa imprezy rozciąga się od okolic Luzina, poprzez Łebno, Strzepcz, wsie Osiek i Nawcz aż do Bożego Pola. Okolice obfitują w duże kompleksy leśne, teren pokryty jest licznymi wąwozami, a różnice w wysokości dochodzą do 100 m. Trasa zawiedzie was w malowniczą dolinę Łeby oraz na wzgórza Paraszyna. To odludna okolica, kraina ryb łososiowatych i wspaniałe widoki. W próbach i na odcinkach miedzy taśmami napotkacie strome podjazdy, trawersy i przejazdy ciekami czasowymi. Nastawcie się na sporo jazdy technicznej oraz wymagające odcinki przygotowane przez ekspertów. Woda max 0,5 m. OS na czas o charakterze piaskowym ze sporymi nierównościami.
Podział na grupy:
EXPEDITION
(150 km trasy, 10 foto, 10 liter, 10 prób, OS)
– Expedition bez wyciągarki
– Expedition z wyciągarką
OFF-ROAD
(do 60 km trasy, 30 prób, 3-5 odcinków, OS)
– Adventure – fabryczne pojazdy bez wyciągarki z kołami do 35 cali
– Extrem – fabryczne pojazdy z jedną elektryczną wyciągarką, koła do 35 cali
– Zmota – zmota bez wyciągarki
– Open – zmota z wyciągarką
Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia na każdą z imprez należy wysłać emaliowo na adres [email protected] najpóźniej na 7 dni przed imprezą. Należy podać personalia kierowcy, auto oraz planowaną klasę (klasa ostatecznie weryfikowana jest podczas imprezy przez sędziego).
W 2019 roku przyjmowane na imprezę będą jedynie wcześniej zgłoszone załogi.
Wpisowe w wysokości 400 zł płatne w dniu imprezy podczas porannych formalności.
Plan gry:
8,00 – 9,00 – formalności w bazie imprezy, plombowanie kart drogowych
9,00 – 9,15 – obowiązkowa odprawa uczestników
9,15 – 9,30 – start na trasę
20,00 – ostateczny czas zdania kart drogowych w bazie imprezy
20,15 – wyniki rywalizacji i puchary dla najlepszych
Baza imprezy:
Muzeum Gryf – Dąbrówka koło Luzina
(Ppłk R. Lubowiedzkiego 2, 84-242 Dąbrówka)
Data: 06.04.2019
Informacje dodatkowe:
– uczestnicy nie mogą spożywać alkoholu w czasie trwania imprezy i poddawani będą kontroli alkomatem na odcinkach sędziowskich oraz wyrywkowo na trasie przejazdu.
– ilość osób w pojeździe dowolna do wskazanej w dowodzie rejestracyjnym.
– pojazdy uczestników muszą być zarejestrowane i ubezpieczone, z ważnym badaniem technicznym pojazdu.
– nie przewidujemy możliwości startu: motocyklem, quadem, ciężarówką i innymi sprzętami nie będącymi samochodem osobowym do 3,5 tony.
– po trasie poruszamy się wg. road booka
– na imprezie przyda się metromierz (wystarczy najprostsza aplikacja na telefon).
– stemple oznaczone są niebieską taśmą (workiem).
– początek odcinka miedzy taśmami oznaczony jest dwoma taśmami (workami) w kolorze niebieskim. Pozostała część odcinka wyznaczona taśmą czerwono białą lub w jednolitym kolorze (żółty lub pomarańczowy)
– nad bezpieczeństwem uczestników czuwać będą ratownicy medyczni z zespołu Rescue Team
– każda z Expedycji Kaszubia 2019 ma odrębną klasyfikację, puchary i zwycięzców, a w finale Pucharu Expedycji 2019 brane będą pod uwagę zdobyte wyniki we wszystkich czterech rundach 2019 roku.
– w przypadku zdobycia tej samej ilości pieczątek, o miejscu decyduje czas OS’u.
Zobacz także:
Dział Pucharu Expedycji
Regulamin ogólny Pucharu Expedycji 2019
Wydarzenie – Facebook
Sponsorzy Pucharu Expedycji 2019:
MorE 4×4 – producent i dystrybutor akcesoriów offroad – sponsor tytularny
Quick-Fist – uchwyty gumowe – główny fundator nagród Pucharu 2019
DBA – tarcze hamulcowe
Pedders – zawieszenia 4×4
Xtreme Outback – sprzęgła sportowe
Benepol – autoryzowany salon VW
Patronat medialny nad Pucharem Expedycji 2019 objął miesięcznik Off-Road.pl