Technika

Nissan D22 + AFN + More 4×4

Pickupy od kilku lata znakomicie sprzedawały się w Polsce. Używane są przez leśników, myśliwych i wiele, wiele osób prowadzących działalności gospodarcze. Przygotowywany przez nas Nissan D22 jest samochodem myśliwego i często używany jest w terenie. W aucie zamontowaliśmy przedni zderzak skrzynkowy portugalskiej firmy AFN, który przewiduje zastosowanie w nim oryginalnych lamp przeciwmgielnych oraz wyciągarki elektrycznej. W zderzaku znalazła się wyciągarka More 4×4 12000 Double Speed co w przypadku myśliwego ma swoje uzasadnienie. Szybkie przełożenie wyciągarki właścieciel chce wykorzystaywać do ciągnięcia upolowanej zwierzyny. Oczywiście na przewodzie prądowym wyciągarki zastosowaliśmy hebel ( wyłącznik prądu 2000 A ). Często piszemy o montażu hebla w naszych realizacjach ale jest o czym. Wielokrotnie bowiem spotykamy źle podłączone wyciągarki elektryczne, w instalacji których nie użyto wyłącznika prądu a jest to po prostu niebezpieczne.Po dociążeniu przodu samochodu przyszedł czas na drążki skrętne. W tym wypadku oryginalne drążki były zbyt słabe, żeby utrzymać dociążony przód auta zderzakiem stalowym i wyciągarką, dlatego zamontowaliśmy w aucie drążki skrętne firmy Old Man Emu do zwiększonego obciążenia 50-100 kg.
Samochód myśliwego czyli jazda głównie po lesie, nad ranem lub w nocy, czyli… Oświetlenie. Na tylnej klapie zamontowaliśmy dwie lampy robocze LED firmy Ledhider o mocy 15W każda i intensywności światła odpowiadającej ponad 2000 lumenów. Zaletą ledowych lamp Ledhider jest ich znikomy pobór prądu, około 1 A/h. Ta technologia będzie się dynamicznie rozwijała w najbliźszych latach, zasępując tradycyjne, niewydajne żarówki o krótkim czasie eksploatacji i wysokim poborze prądu. Na przednim natomiast zderzaku zamontowaliśmy dwa xenonowe reflektory sportowe Ledhider 4′ red dedykowane do sportów off-road. Specyficzny odbłyśnik tego modelu xenonowych reflektorów dalekosiężnych dodatkowo doświetla pobocza drogi co w praktyce pozwala łatwiej odnajdywać w ciemnościach leśne drogi i dukty.

Przy projekcie pracował: Sylwester Rogalski i Mirosław Mazur