Technika

Opel Frontiera + Trail Master i More 4×4

ETAP I

To kolejny Opel Frontiera, do którego montujemy wyciągarkę. Wykonanie płyty montażowej do tego modelu pojazdu wiąże się z koniecznością wykonania bardzo szerokiej konstrukcji. Tak przebiega rama w pojeździe, że punkty mocowania wypadają bardzo szeroko w porównaniu z innymi pojazdami. Wiąże się to z koniecznością wzmocnienia konstrukcji płyty, kratownicą umieszczoną na spodniej stronie płyty montażowej.
W aucie zamontowaliśmy wyciągarkę elektryczną More 4×4 12000 o uciągu 5,4 tony i jak zwykle na przewodzie głównym zasilającym wyciągarkę zastosowaliśmy tzw hebel ( wyłącznik główny ).
Właściciel samochodu chciał zostawić w pojeździe oryginalnego kangura, który stracił tylko jedną z rur poprzecznych i w zasadzie bez większych zmian trafił na swoje miejsce.
Główne trudności w aucie dotyczyły urywających się śrub wkręconych w ramę. Np nie udało się odkręcić ani jednej śruby od orurowania i wszystkie śruby trzeba było ciąć i wydostawać z zamkniętego profilu ramy.

ETAP II

To już druga modyfikacja w poniższym Oplu wykonywana w naszym serwisie w Gdańsku. Pierwszy etap polegał na montażu w aucie wyciągarki More 4×4 12000/12V oraz oryginalnego kangura.
Właściciel samochodu traktuje swojego Opla, jako auto turystyczne, bez nastawienia rajdowego, stąd w aucie pozostał oryginalny zderzak.
W drugim etapie skupiliśmy się na zawieszeniu i zamontowaliśmy we Frontierze zestaw Trail Master, który składa się z czterech amortyzatorów i dwóch resorów piórowych. Podwyższenie auta z przodu polega na podkręceniu drążków skrętnych. Należy jednak pamiętać, że tego typu konstrukcja zawieszenia nie umożliwia podniesienia auta więcej niż o 2 ? 3 cm. Odboje wahaczy powinny być tak ustawione, żeby zawieszenie mogło pracować zarówno w górę jak i w dół.
Poza podniesieniem samecho samochodu do góry montaż kompletnych zestawów zawieszeń ma jeszcze inne zadanie. Otóż znacznie wpływa na komfort podróżowania oraz na fakt , jak auto trzyma się w zakrętach czy, jak zachowuje się podczas szybkiej jazdy po bezdrożach.

ETAP III

Trzeci etap po krótce to: Przednia wyciągarka na tył a na przód nowa More 4×4 12000 Double Speed. Ponadto w samochodzie znalazły się opony BF Goodrich MK2.

ETAP IV

To auto pojawia się w naszym serwisie od jakiegoś czasu i niezmiennie przeobraża się. Ze zwykłego samochodu fabrycznego na przestrzeni ostatniego roku ten błękitny Opel przeszedł szereg modyfikacji.
W czwartym etapie prac do auta trafił nowy silnik w nowszego modelu Opla Frontiera, co przysporzyło nie lada trudności oraz zderzak przedni rurowy, wykonany na zamówienie, na którym znalazły się reklektory xenonowe Ledhider Orange 9 cali oraz miejsce dla wyciągarki More 4×4 12000 Double Speed z liną syntetyczną.

Przy projekcie pracował: Marcin Świca i Sylwerster Rogalski